کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در کنر

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudکشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در کنر
کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در کنر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر طالبان پاکستانی هدف حمله پهپاد ارتش ایالات متحده امریکا گرفت.

پسر رهبر طالبان پاکستانی کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
پسر رهبر طالبان پاکستانی کشته شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، بر بنیاد گزارش های تایید ناشده از باشندگان محل، در این حمله  ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان کشته شده است.

در همین حال، یک مقام اردوی ایالات متحده گفت، که هدف حمله پهپاد ارتش ایالات متحده، ملا فضل الله، رهبر طالبان پاکستانی بوده است.
این مقام نظامی امریکا به شرط افشا نشدن نامش افزود، این حمله شب چهارشنبه بر پناهگاه ملا فضل الله در ولایت کنر و در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان انجام شد.
پیش از این مارتین او دانیل سخنگوی نیرو های امریکایی در افغانستان بدون ارایه جزییات گفته بود، که این نیروها در ۱۳ جون یک عملیات ضد دهشت افگنی را در ولایت کنر انجام دادند که هدف آن یک رهبر ارشد یک گروه دهشت افگن بود.
تا کنون مقام های وزارت دفاع ایالات متحده در مورد اینکه آیا در این حمله ملا فضل الله کشته شده است یا خیر، اظهار نظر نکرده اند.
به گفته مقام های امریکایی، ملا فضل الله پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ به حیث رهبر طالبان پاکستانی تعیین شد، چندین حمله بزرگ را علیه اهداف امریکایی و پاکستانی طرح ریزی کرد.
یکی از این حملات حمله دسمبر سال ۲۰۱۴ بر یک مکتب در شهر پشاور بود که در آن ۱۵۰ نفر به شمول ۱۳۰ کودک کشته شد.
یادآوری می کنیم، که حمله هواپیمای بی پیلوت نیرو های امریکایی بر رهبر طالبان پاکستانی در حالی انجام شده که حکومت افغانستان آتش بس یک طرفه را با جنگجویان گروه طالبان افغانستانی از ۲۲ تا ۳۰ جوزا اعلام کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала