استقبال اتحادیه اروپا از روند ادامه آتش‌بس یک‌طرفه در افغانستان

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERاستقبال اتحادیه اروپا از روند ادامه آتش‌بس یک‌طرفه در افغانستان
استقبال اتحادیه اروپا از روند ادامه آتش‌بس یک‌طرفه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اورپا با صدور بیانیه‎‌‌ای از تصمیم و پشنهاد مقامات افغانستان به طالبان برای ادامه دادن آتش‌بس و شروع مذاکرات صلح استقبال کرده و مقابل را به پیوستن به این پیشنهاد دعودت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تصمیم و پشنهاد دولت افغانستان به *طالبان برای روند ادامه آتش‌بس و شروع مذاکرات صلح استقبال کرده و این گروه را برای پیوستن به پشنهاد که دولت افغانستان داده است دعوت کرده است.
موگرینی گفت: "از اعلام ادامه آتش‌بس دولت افغانستان حمایت می‌کنیم و از گروه *طالبان می‌خواهیم که به آن بپیوندد، آتش‌بس از سوی دولت وحدت ملی افغانستان و اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور گام مثبتی در مسیر صلح است این تصمیم نشان‌دهنده جدیت کابل در تلاش برای دستیابی به راه‌حل پایان درگیری از راه مذاکره است. از طالبان می‌خواهم تا با محلق شدن به روند ادامه آتش‌بس، سلاح‌های خود را به زمین گذاشته و به مذکره سازنده در راستای یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز محلق شود.

پیش از این اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد که از روز 27 ماه رمضان تا پنجم عید به طور یک‌طرفه با طالبان وارد آتش‌بس شد.
امروز شبنه 26 جوزا سال 1397 مطابق به 16 جون سال 2018 ، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان آتش‌بس یک‌طرفه با طالبان را بدون تعین زمان تمدید کرد.

*طالبان- یک گروه تروریستی با تصمیم محکمه عالی فدرال روسیه شناخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала