تلاش اداره ترامپ برای جلوگیری از ملاقات او با ولادیمیر پوتین

© AP Photo / Evan Vucciتلاش اداره ترامپ برای جلوگیری از ملاقات او با ولادیمیر پوتین
تلاش اداره ترامپ برای جلوگیری از ملاقات او با ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستیاران دونالد ترامپ، خواست رئیس جمهور ایالات متحده، برای دیدار با پوتین را نادیده گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " واشنگتن پست" دستیاران دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خواست وی "مبنی بر زمینه سازی ملاقات با رئیس جمهور روسیه" را نا دیده گرفتند.
منبع به روزنامه خاطر نشان ساخت که رئیس جمهور امریکا در ماه مارچ، پس از تماس تلفونی با ولادیمیر پوتین از دستیارانش خواست تا زمینه ملاقات دوجانبه او را با رئیس جمهور روسیه فراهم نمایند.
نشریه گزارش داد که ترامپ ماه نوامبر گذشته، در حاشیه اجلاس اقتصادی " آسیا — اقیانوس آرام" در ویتنام پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه از دستیارانش خواسته بود تا زمینه برای این دیدار با رهبر روسیه را فراهم کنند.
یک مقامات ارشد کاخ سفید به روزنامه گفت: "پس ازنشست ماه نوامبر رئیس جمهور گفت که او می خواهد پوتین را به کاخ سفید دعوت کند، اما ما آن را نادیده گرفتیم."  

هیچ کسی مانند ترامپ عاشق پوتین نیست - اسپوتنیک افغانستان
هیچ کسی مانند ترامپ عاشق پوتین نیست

واشنگتن پست گزارش داد که مشاور امنیت ملی ایالات متحده با ایده این اجلاس دوجانبه مخالفت کرد و کلمات ترامپ را به عنوان یک سفارش نادیده گرفت.
آنها تصمیم گرفتند " صبر کنند که آیا ترامپ این مسأله را دوباره مطرح خواهد ساخت یا خیر"؟
با این حال منابع در وزارت امور خارجه امریکا اعتراف می کنند که چنین جلساتی می تواند به مسکو و واشنگتن کمک کند تا اختلافات طولانی مدت را در مورد اوکراین، سوریه و امنیت سایبری حل نمایند.
اما شماری از منابع با توجه به مسائل جزئی، مانند " مسأله بازگشت روسیه به عرصه دیپلماتیک، که پس از رسوایی دخالت در انتخابات رخ داد" می گویند که این ا جلاس تا هنوز پیش از وقت می باشد.
روز جمعه، ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویریونی Fox Newsگفت که ممکن است به زودی با همتای روسی خود ملاقات کند. پیشتر او در ماه مارچ زمانی که رئیس جمهور روسیه را برای پیروزی در انتخابات تبریک گفت، این موضوع را مطرح کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала