افزایش تعداد قربانیان انفجار در ننگرهار

© Sputnik / JAKافزایش تعداد قربانیان انفجار در ننگرهار
افزایش تعداد قربانیان انفجار در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد جان‌باختگان در نتیجه انفجار دیروز در ولایت ننگرهار به ۳۶ تن و تعداد زخمی‌ها به ۶۵ تن رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری پژواک، تعداد قربانیان حمله تروریستی دیروز در محل تجمع نیروهای دولتی و اعضای گروه طالبان در ولایت ننگرهار به ۳۶ کشته و ۶۵ زخمی افزایش یافته است.

قبل از این گزارش شده بود که در نتیجه حمله انتحاری در ولایت ننگرهار که مسوولیت آنرا گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است، ۲۶ تن کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

این در حالیست که پس از اعلام آتش بس از جانب محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان روزهای عید، گروه طالبان نیز آتش بس موقت اعلام نمودند، که در جریان دو روز گذشته عید شمار زیادی از اعضای گروه طالبان با آمدن به شهرها با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان عید مبارکی نمودند که این عمل شان با استقبال گرم مردم ملکی نیز همراه بود.

اکثریت کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و اعضای گروه طالبان، این آتش بس را یک اقدام امیدوارکننده به صلح دایمی در افغانستان عنوان نمودند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، روز شنبه در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که آماده است که با طالبان مذاکرات همه جانبه‌ای را انجام دهد و حاضر است درباره همه مسائل مورد نظر از جمله حضور نیروهای خارجی در خاک افغانستان مذاکره کند.
او همچنین به نیروهای امنیتی دستور داد تا در "مقابل هر نوع حمله و تعرض، برای تأمین امنیت مردم و دفاع از وطن، آمادگی قاطع و همه جانبه را داشته باشند".

آقای غنی با اشاره به روبوسی و آغوش‌گشایی نیروهای دولتی و طالبان در جریان مراسم عید فطر گفته این صحنه‌ها تمایل هر دو طرف برای برقراری صلح را اثبات می‌کند.
مقامات سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ناتو و ایالات متحده امریکا نیز از پیشنهاد حکومت افغانستان مبنی بر تمدید آتش بس و آغاز مذاکرات صلح، استقبال نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала