وقوع حمله انتحاری در برابر قصر شاهی جلال‌آباد

© REUTERS / Omar Sobhaniوقوع حمله انتحاری در برابر قصر شاهی جلال‌آباد
وقوع حمله انتحاری در برابر قصر شاهی جلال‌آباد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته می‌شود این انفجار که تلفات نیز در پی دارد، در نزدیکی محل تجمع مقامات دولتی و طالبان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دقایق پیش یک حمله انتحاری بر یک تجمع مقامات دولتی افغانستان و طالبان در برابر قصر شاهی در مربوطات حوزه اول شهر جلال آباد رخ داده است.

بر بنیاد اظهار شاهدان عینی، حمله در مقابل درب ورودی قصر شاهی  شهر جلال آباد هنگامی رخ داده است که شماری از طالبان جهت دیدار با والی ولایت ننگرهار آمده بودند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به تلویزیون یک گفته است که در این انفجار، کم از کم هشت تن جان باخته اند و بیش از ۳۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

قابل ذکر است که دیروز نیز در نتیجه یک انفجار در محل تجمع نیروهای دولتی و طالبان در ولایت ننگرهار، ۳۶ تن کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

مسوولیت حمله دیروز را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته است.

صبح امروز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان از اعضای این گروه خواست تا جهت جلوگیری از تکرار چنین حادثات و تلفات ملکی، از اشتراک در چنین تجمعات و گردهمایی‌ها خودداری نمایند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رسانه گفته است که تعداد قربانیان این انفجار به ۱۸ کشته و ۴۵ زخمی می‌رسد، به گفته وی فرد انتحارکننده پیاده بود و قربانیان این رویداد، همه غیرنظامیان استند.

آقای خوگیانی افزوده است: این حادثه هنگامی رخ داد که نزدیک به یک هزار نفر به شمول مسوولین حکومتی، طالبان افغان و افراد ملکی برای تمدید آتش بس و بمیان آمدن صلح در قصر شاهی نشستی را برگزار کرده بودند.

تاکنون هیچ‌گروهی به‌شمول طالبان، مسؤولیت این حمله را به‌دوش نگرفته‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала