راز خوشبختی انسان از نظر رهبر بودایی

© AP Photo / Ashwini Bhatiaراز خوشبختی انسان از نظر رهبر بودایی
راز خوشبختی انسان از نظر رهبر بودایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خوشبختی هر شخص این نیست که تمام خواهشات اش برآورده شده باشد بلکه "آرامش ذهن" که توسط شفقت، دلسوزی و دوستی به دست می‌آید.

به گزارش اسپوتنیک، دالایی‌ لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت، در جریان تعالیم معنوی برای بوداییان روسیه و کشورهای حوزه دریای بالتیک در شهر ریگا، راز خوشبخی یک انسان را با آنها به اشتراک گذاشت و می‌گوید که خوشبختی انسان و یا یک شخص به این گفته نمی‌توانیم که تمامی خواهشات نفسانی وی برآورده شده باشد بلکه "آرامش ذهن" که توسط شفقت، دلسوزی و کمک برای دیگران و دستی خوشبختی یک انسان بدست می‌آید.

واکنش رهبر معنوی بوداییان به کشتار مسلمانان میانمار - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رهبر معنوی بوداییان به کشتار مسلمانان میانمار

این رهبر معنوی بوداییان تبت می‌گوید: "شخصی که با ارزش‌های سیستم مادی پرورش یافته است، بیشتر و بیشتر می‌خواهد، همه خواسته های بی حد نفسانی یک انسان محیط و اطرافش را نابود می‌کند و برای هیچ کس خوشبختی به بار نمی‌آورد، زمانی خوشبختی می‌آید که ذهن آرام باشد و روح در صلح قرار بگیرد علاوه بر این تمرین دادن ذهن بسیار مهم است".
به گفته وی "حسادت، خشم، احساس رقابت، وحشت وسایر احساسات منفی، رنج را به بار می‌آورد".
در تعالیم دالایی لاما، در سالون"اسکونتو" در شهر ریگا در حدود 4500 افراد علاقه‌مند به بودیسم که تعداد زیای شان از روسیه بودند در ریگا جمع شدند، سازماندهندگان این مراسم تعلیمی (Let's Save Tibet) و مرکز اطلاعات فرهنگ تبت مسکو بوده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала