هشدار سخنگوی طالبان به اعضای این گروه درمورد دیدار با نیروهای امنیتی

© Photo / Abdulaziz Safdari FBطالبان در دومین روز آتش بس با حکومت افغانستان
طالبان در دومین روز آتش بس با حکومت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ذبیح الله مجاهد پس از وقوع انفجار شدید در محل تجمع نیروهای امنیتی و اعضای گروه طالبان در ننگرهار، که جان ده‌ها تن را که آتش بس و عید را تجلیل می‌نمودند، گرفت، به اعضای این گروه هشدار داده است تا از اشتراک در چنین گردهمایی‌ها خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز (یکشنبه، ۲۷ جوزا) با نشر یک اعلامیه به تمام اعضای این گروه هدایت داده است تا از رفت و آمد به شهرها خودداری کنند.

در اعلامیه آمده است: "دیروز در یک پارک تفریحی در مربوطات ولسوالی رودات ولایت ننگرهار انفجار مرموزی صورت گرفت که دران چند تن از هموطنان ما شهید و زخمی شدند.

برای جلوگیری از تکرار چنین حادثات، امارت اسلامی به تمام مجاهدین هدایت جدی میدهد که هیچ یکی از آنان اجازه ندارند که از سنگرهای شان به مناطق تحت کنترول دشمن وارد شوند و یا به شهرها رفت و آمد کنند، این عمل جدا ممنوع می باشد."

سخنگوی طالبان با اشاره به اینکه " دشمن از قضایای مهم همچو (آتش بس) استفاده سوء میکند ویا ممکن است باعث همچو حادثات دیگر شود" به تمام مسوولین این گروه هدایت داده است تا جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به افراد ملکی از اشتراک در چنین محافل خودداری نمایند.

وی گفته است: "نظر به اینکه به هموطنان ملکی ما آسیبی نرسد وخدا نخواسته سبب آن مجاهدین نگردند، به تمام مسئولین هدایت داده میشود که مجاهدین شان را ازاشتراک در چنین تجمعات و گردهمایی ها باز دارند و در صورت تخطی مجازات خواهند شد."

قابل ذکر است که دیروز (شنبه، ۲۶ جوزا) در ولایت ننگرهار در محلی که قرار بود مقام های دولت و رهبران طالبان دیدار کنند یک انفجار ۲۵ نفر را که اغلب آنها از طالب‌ها بودند کشت.
در همین حال، عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته ۵۴ نفر هم در جریان این انفجار مجروح شده‌اند که علاوه بر طالب‌ها، شهروندان عادی نیز در میان آنها هستند.
داعش مسؤول این انفجار معرفی شده، اما گفته هدفش تجمع نیروهای دولتی بوده نه طالبان.
محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، دیروز (شنبه، ۲۶ جوزا) در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که آماده است که با طالبان مذاکرات همه جانبه‌ای را انجام دهد و حاضر است درباره همه مسائل مورد نظر از جمله حضور نیروهای خارجی در خاک افغانستان مذاکره کند.

اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد

او همچنین به نیروهای امنیتی دستور داد تا در "مقابل هر نوع حمله و تعرض، برای تأمین امنیت مردم و دفاع از وطن، آمادگی قاطع و همه جانبه را داشته باشند".
آقای غنی با اشاره به روبوسی و آغوش‌گشایی نیروهای دولتی و طالبان در جریان مراسم عید فطر گفته این صحنه‌ها تمایل هر دو طرف برای برقراری صلح را اثبات می‌کند.
رئیس جمهور افزود: "در جامعه جهانی هم در مورد صلح افغانستان اجماع وجود دارد."
به گفته وی، در جریان آتش‌بس، طالبان اجازه دارند که کمک های صحی و انسان‌دوستانه دریافت کنند و زندانیان طالبان هم اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود را خواهند داشت.
همچنان دولت افغانستان روز شنبه در حرکتی که می‌تواند نشانه‌ای از حسن نیت برای آغاز مذاکرات باشد، ۴۶ طالب زندانی را آزاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала