درخواست 47 گانه امریکا از کوریای شمالی

© AP Photo / Susan Walshدرخواست 47 گانه امریکا از کوریای شمالی
درخواست 47 گانه امریکا از کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا به کوریای شمالی درخواستی را که مشتمل بر 47 بند است و مربوط به خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ می باشد ارائه داده است.

به گزارش اسپوتنیک،تارو کونو، وزیر امور خارجه جاپان در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه های خبری گفته است: دولت امریکا فهرستی متشکل از 47 درخواست برای کوریای شمالی در نظر گرفته و براساس آن این کشور باید به طور کامل تمامی زرادخانه اتمی، سایر تسلیحات کشتار جمعی و زیرساخت‌های مرتبط با آن را منهدم کند.
وی ادامه داد: رهبر کوریای شمالی با خلع سلاح اتمی کامل موافقت کرده است.
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا در جریان سفرش به پایتخت کوریای شمالی گفت که این توافق شامل حذف تمامی زرادخانه اتمی و سایر تسلیحات کشتار جمعی شامل سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی و همچنین موشک‌ها با بردهای متفاوت و زیرساخت‌های است. 

دونالد ترامپ برای دیدار با رهبر کوریای شمالی وارد سنگاپور شد - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ برای دیدار با رهبر کوریای شمالی وارد سنگاپور شد+ویدیو،عکس

وزیر امور خارجه جاپان در ادامه مصاحبه خود افزود: بر این اساس فهرست 47 بندی از درخواست‌های امریکا به کوریای شمالی ارائه شده است. اگر این درخواست‌ها به طور کامل تحقق نیابند تحریم‌ها علیه کوریای شمالی برجای خواهند ماند و کوریای شمالی این را می‌داند.
دیپلمات ارشد جاپان ادامه داد: در کوریای شمالی مساله خلع سلاح اتمی یک امر مهم محسوب می‌شود و این وعده را رهبری این کشور آن را داده است.
12 جون در دیدار سنگاپور،دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی پس از چندین ساعت مذاکره یک سند توافق امضاء کردند.
ترامپ پیش از امضای این توافق گفت: تصور می‌کنم تمام روابط ما با کوریای شمالی و شبه جزیره کوریا بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود. ما در حال ایجاد یک ارتباط ویژه هستیم. مردم بسیار تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
وی افزود: انتظار داریم روند خلع سلاح به زودی آغاز شود. سندی که امضا کردیم بسیار جامع است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала