شیوه های جلوگیری از سرطان پستان

© Fotolia / Dragos Iliescuشیوه های جلوگیری از سرطان پستان
شیوه های جلوگیری از سرطان پستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط دانشمندان از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو نشان داد که ویتامین D به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به EurekAlert، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سال 2002 تا 2017 در نتیجه آزمایشات تصادفی کنترل شده در 3325 زن و مطالعات دوامدار و تجزيه و تحليل که در آن 1713 داوطلب به ترتيب با گرفتن دوز قابل تشخيص "کلسیفدیول"، (گروه ويتامين D) در خون تقسيم شدند. دانشمندان مدت چهار سال آنها را تحت نظارت خود قرار دادند و معلوم شد که تمام زنان بالای 55 سال سالم بودند.
در مجموع 77 مورد سرطان پستان ثبت شد و معلوم شد که آن دسته از شرکت کنندگان که در خون شان "کلسیفدیول" به سطح بالایی (بیش از 60 نانوگرم در هر میلی لیتر) قرار داشت، خطر ابتلا به سرطان، پنج برابر کمتر از کسانی بود که غلظت ویتامین D در خون شان کمتر از 20 نانوگرام در هر میلی لیتر بود.
به گفته محققان، نتایج حاصل از این آزمایشات، اطلاعات مربوط به اپیدمیولوژیک را تکمیل می کند که بر اساس آن ارتباط بین فقدان ویتامین D در بدن و ظهور تومورهای بدخیم/خبیثه در پستان در زنان مسن را نشان می دهد.
برای دستیابی به سطح مورد نیاز ویتامین در خون، ضروری است که مکمل های غذایی و غذا را با 4 تا 6 هزار واحدی بین المللی (IU) در روز مصرف کنید. برای ویتامین D، یک واحد بین المللی 0.025 میکروگرم است. این مقدار را می تواند به طور قابل ملاحظه کاهش داد، در صورتی که همه روزه به مدت 10-15 دقیقه آفتاب گرفت.

مرگ سالانه 1700 زن در افغانستان بدلیل ابتلا به بیماری سرطان پستان - اسپوتنیک افغانستان
مرگ سالانه 1700 زن در افغانستان بدلیل ابتلا به بیماری سرطان پستان

پیش از این، دوز توصیه شده ویتامین D از سوی دانشمندان در روز 600-800 IU بود.
اگر دوز لازم ویتامین D بیش از حد باشد،سبب استفراغ، قبضیت، از دست دادن وزن، مشکلات در ریتم قلب و آسیب کلیه/گرده می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала