پایان رسمی جنگ شبه جزیره کوریا نزدیک است

© REUTERS / The Presidential Blue Houseپایان رسمی جنگ شبه جزیره کوریا نزدیک است
پایان رسمی جنگ  شبه جزیره کوریا نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه کوریای جنوبی بر این باور است که سئول قصد دارد طی سال جاری رسما به جنگ در شبه جزیره کوریا پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کوریای جنوبی اعلام کرد: هدف سئول این است که طی سال جاری به طور رسمی به جنگ در شبه جزیره کوریا پایان دهد ولی در خصوص زمان بندی و شکل خاص پایان جنگ در شبه جزیره کوریا، انعطاف پذیر خواهد بود.
وی در سخنانی در جمع خبرنگاران پس از گفتگوی تلفنی با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا، افزود: روند پایان جنگ در شبه جزیره کوریا نیاز به رایزنی و مشورت با پیونگ یانگ و واشنگتن دارد.
وزیر خارجه کوریای جنوبی تصریح کرد: دولت ترامپ مایل است تا پایان رسمی جنگ 1950-1953 در شبه جزیره کوریا را اعلام کند. این مساله در نشست رهبران دو کوریا در ماه اپریل مورد توافق قرار گرفته است.
وی در پایان اظهار داشت: تصور می کنم ما باید از طریق رایزنی و مشورت با ایالات متحده و کوریای شمالی در این خصوص به نتیجه برسیم ولی کوریای جنوبی قصد دارد تا یک رویکرد قابل انعطاف برای مدیریت مساله زمان بندی و فرمت این مساله داشته باشد.
رهبران امریکا و کوریای شمالی پس از مدت‌ها رایزنی و تنش‌های به وجود آمده برای برگزاری دیدار مشترک، در تاریخ 12 جون در سنگاپور برای اولین بار دیدار و گفت‌وگو کردند.
رئیس‌جمهور ترامپ و رهبر کوریا کیم جونگ اون تبادل نظری جامع و عمیق در باره مسائل مربوط به روابط امریکا — کوریای شمالی و برقراری صلح پایدار و دائم در شبه جزیره کوریا داشتند. ترامپ به ارائه تضمین‌های امنیتی به کوریای شمالی متعهد شد و کیم جونگ اون نیز بر تعهد قاطع و کامل خود بر خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کوریاتاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала