بیانیه رئیس جمهور سابق یمن قبل از مرگش

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisБывший президент Йемена Али Абдалла Салех
Бывший президент Йемена Али Абдалла Салех - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های یمن یک پیام ویدئویی را منتشر کردند که جند ساعت پیش از مرگ رئیس جمهور سابق یمن علی عبدالله صالح، که در دسامبر 2017 کشته شده بود، ضبط شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در این ویدیو صالح " ملت یمن" را خطاب قرار داده و نظرش را در باره ی اشغال پایتخت دولت توسط جنبش « انصارالله» (حوثی ها، گروه های شیعه) ابراز می دارد. دراین بیانیه‌ای 15 دقیقه ای او،صدای تیر اندازی های پی در پی شنیده می شود. رئیس جمهور سابق می گوید که در حال حاضر جنگ در 150 متری خانه اش جریان دارد.
او می گوید:" آنها به منطقه و خانه ای که رئیس حزب کنگره و خانواده اش در آن هستند، تیراندازی می کنند و راه فراری هم وجود ندارد."
صالح جنبش شورشی را برای قصدشان به منظور گریز از سیستم جمهوری و طرح حوثی ها برای ایجاد دولت تئوکراتیک در یمن متهم می کند. همچنین می گوید که انصارالله در مدیریت اقتصاد کشور شکست می خورد.
صالح خاطر نشان می کند: " من از ملت می خواهم که ایستاده و تظاهرات کلی برای حفظ سیستم جمهوری، آزادی و دموکراسی ترتیب دهند". 

علي عبد الله صالح - اسپوتنیک افغانستان
علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن کشته شد

او همچنین از ائتلاف کشورهای عربی که عملیات های نظامی در یمن ترتیب می دهند، می خواهد که "به تجاوز خاتمه داده و گفتگو را آغاز کنند."
در پایان پیام ویدئویی، صالح درباره موضع گیری خود در دهه های که او در قدرت بوده است، در رابطه به سائر کشور های عربی، با اشاره به اینکه، وی، همیشه در دفاع از آنها به ویژه مردم فلسطین برآمده است، صحبت می کند."
آخرین عبارتی که رهبر اعراب گفت، چنین است: "من به شما مردم یمن سلام می کنم و خداحافظ."
پس از 48 ساعت از سخنرانی صالح که در آن از مردم خواسته بود علیه انصارالله قیام و "صفحه جدیدی را باز" کنند. کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که او توسط هم‌پیمانان سابقش کشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала