خشم رهبری طالبان از گرفتن عکس سلفی اعضای این گروه

© JAKخشم رهبری طالبان از گرفتن عکس سلفی اعضای این گروه
خشم رهبری طالبان از گرفتن عکس سلفی اعضای این گروه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولین طالبان بر افراد شان به دلیل ریختن بر شهرها و گرفتن عکس های سلفی با سربازان و مقام های دولتی افغانستان در سه روز آتش بس، خشمگین هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یکی از مقام های طالبان بدون ذکر نامش به این آژانس گفته است که حکومت پاکستان از این گروه خواسته بود تا نیروهای خارجی را هم شامل آتش بس کنند، اما رهبری طالبان با پیشنهاد پاکستان مخالفت کرد.
این مقام طالبان به رویترز گفت: "شب گذشته نشست اضطراری برگزار شد و درآن از همه فرماندهان خواسته اند، اقدام های شدید انظباتی دربرابر طالبانی که با سربازان و مقام های دولتی افغانستان عکس گرفته اند، روی دست بگیرند".
آتش بس ابتدا از سوی حکومت به درخواست علمای کشور برای یک هفته اعلام شد و سپس طالبان "بخاطر تجلیل از عید" سه روز را آتش بس کردند و دیروز یکشنبه پایانش را اعلام کردند ولی حکومت آتش بس یکجانبه را ده روز دیگر تمدید کرد.
در اعلامیه آمده است که آتش بس طالبان در پاسخ به فراخوان حکومت افغانستان نبود.
آتش بس سه روزه طالبان شام دیروز به پایان رسید و دیشب این گروه حمله های خود بر نهادها و پاسگاه های امنیتی را از سرگرفتند.
مقام‌های ارشد طالبان گفته اند که تمام افراد این گروه پیش ازپایان آتش بس سه روزه از مناطق زیراداره دولت خارج شده اند.

​گفتنی است، طالبان از شام دیروز چندین ساعت پیش از پایان آتش بس شان بر پاسگاه های نیروهای دولتی در چندین ولایت مثل غزنی، فاریاب، بادغیس ، وردک ، هلمند و قندهار حمله کرده اند و حملات شان را از سر گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала