سه مقام ارشد امنیتی افغانستان یک بار دیگر راهی پاکستان شدند

© Photo / فیسبوک دفتر شورای امنیت ملیسفر سه مقام ارشد امنیتی افغانستان به پاکستان
سفر سه مقام ارشد امنیتی افغانستان به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این سفر به دنبال کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در ولایت کنر از یک‌سو و از سوی دیگر، برقراری آتش‌بس سه روزه میان حکومت و طالبان صورت می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، سه هفته پس از سفر سه مقام ارشد امنیتی کشور به رهبری محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور به پاکستان، این مقام‌ها امروز سه‌شنبه (۲۹ جوزا) بار دیگر به پاکستان سفر کرده‌اند.
محمد حنیف اتمر به همراه محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی و ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان در سفری به پاکستان رفته‌اند تا روی همکاری‌های مشترک افغانستان و پاکستان در راستای تأمین صلح و امنیت، با مقامات پاکستانی گفتگو کنند.

این سفر به دنبال کشته شدن رهبر طالبان پاکستانی در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در ولایت کنر از یک‌سو و از سوی دیگر، برقراری سه روز آتش‌بس میان حکومت و طالبان صورت می‌گیرد. منابعی در پاکستان گفته‌اند که این کشور در برقراری آتش‌بس سه روزه طالبان نقش داشته‌اند. با وجود تمدید ده روز آتش‌بس، طالبان به آتش‌بس خود پایان دادند. حالا حکومت افغانستان تلاش می‌کند این آتش‌بس بار دیگر تمدید شود.

پیش از این، این سه مقام ارشد امنیتی به تاریخ ۷ جوزا نیز در سفری به پاکستان، در مورد پلان عمل مشترک افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی گفتگو کرده بودند.
به دنبال این سفر، هفته گذشته (۲۲ جوزا) جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز قوای مسلح پاکستان در رأس یک هیأت بلندرتبه پاکستانی به کابل آمد و با رئیس‌جمهور غنی و دیگر مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان دیدار و گفتگو نمود.

لوی درستیز پاکستان در این سفر با مقام‌های افغان در مورد اجرایی شدن برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی، مبارزه با هراس‌افگنی، کاهش خشونت‌ها و گفتگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها گفتگو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала