کشف منابع آب و موجودات فضایی در مریخ

© Photo / NASA/JPL/University of Arizonaکشف منابع آب و موجودات فضایی در مریخ
کشف منابع آب و موجودات فضایی در مریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان زمین شناسی در دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده علت ایجاد ساختار جیولوجیکی Medusae Fossae را که پیش ازاین منشأ آن ناشناخته بود، مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله علمی Geophysical Research: Planets بر اساس نتایج این تحقیق گفته می شود که،ساختارهای مذکور در نتیجه فوران های شدید کوه های آتشفشانی ایجاد شده اند که همچنین به شکلگیری دند های آب و احتمالا حیات منجر شده است.
ساختار Medusae Fossae یک ساختار زمین شناسی است که از سنگ های کوچک بسیارنرم شکل گرفته و در نزدیکی خط استوای سیاره بطول 8 هزار کیلومتر کشیده شده است. در قسمت هایی از آن دره ها و تپه ها دیده می شوند. این ساختار مریخی دارای خاکستر آتشفشانی و رسوبات کوهای یخ است که مقدار آن به همان اندازه موجود در قطب جنوب کلاه مریخ است.
در پژوهش جدید، دانشمندان اطلاعات جاذبه را از ماهواره ها ، زمانی که نیروی جاذیه میدان مقناطیسی باعث تعیین تراکم ساختار های سنگ می شود، اندازه گیری و تحلیل نمودند.
معلوم شد که تنها دو سوم این ساختار ها به اندازه بقیه قشر ضخیم است. این امر به علت تخلخل فوق العاده این رسوبات است که نشان دهنده منشاء آتشفشانی و انفجاری آن می باشد.
محققان معتقدند که در طول فوران های گسترده ای که منجر به شکل گیری این ساختار ها شد، مقدار زیادی آب به اتمسفر سیاره سرخ پرتاب شد. این مقدار آب برای ظهور یک پوشش جهانی آب با ضخامت بیش از نه سانتی متر کافی است. گازهای گلخانه ای سطح مریخ را گرم نمود که در نتیجه مریخ برای مخازن مایع و موجودات زنده اولیه مناسب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала