اقرار پنتاگون به برتری چرخبال های Mi-17 روسی بر بلک‎هاوک امریکایی

© Sputnik / Alexey Kudenkoاقرار پنتاگون به برتری چرخبال های Mi-17 روسی نسبت بر بلک‎هاوک امریکایی
اقرار پنتاگون به برتری چرخبال های Mi-17 روسی نسبت بر بلک‎هاوک امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اعتراف کرد چرخبال هایMI-17 روسیه نسبت به چرخبال های بلک هاوک امریکایی برتری دارند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر بازرس کل پنتاگون اذعان کرد که بر اساس رتبه بندی ناتو، هلیکوپتر امریکایی UH-60 Black Hawk که به افغانستان عرضه می شود، کارآیی و قابلیت های کمتری را در مقایسه با هلیکوپترMI- 17 روسی دارا است.
با اینکه بعید به نظر می‌رسد دولت امریکا از برتری تجهیزات نظامی روسیه سخن گوید، اما بازرس پنتاگون پس از اینکه مشاهده کرد هلیکوپترهای روسیه در افغانستان ماموریت‌هایی انجام می‌دهند که بالگرد‌های ساخت امریکا قابلیت انجام آن‌ها را ندارند، به ناچار به این موضوع اعتراف کرد.
بازرس وزارت دفاع امریکا اعتراف کرد بالگرد‌های «سیکورسکی بلک هاوک» ساخت شرکت امریکایی لاکهید مارتین قادر به حمل باری که هلیکوپترMI- 17 روسی حمل می‌کنند، نیستند. او گفت: دو چرخبال بلک هاوک با هم می‌توانند بار یک هلیکوپترMI- 17 روسی را حمل کنند.
شرکت «Rosoboronexport» هلیکوپترMI- 17 روسی را که در ناتو با نام «Hip» معروف است به فروش می‌رساند.
با اینکه امریکا اخیراً چند چرخبال جدید «بلک هاوک» را برای نیروی هوایی افغانستان خریده است، به نظر می‌رسد این چرخبال‌ها نمی‌توانند مهمترین وظیفه خود را که حمل بار است بهتر از چرخبال‌های روس انجام دهند. بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد یک «بلک هاوک» برای نخستین بار در ماه می بوسیله نیروی هوایی افغانستان به پرواز درآمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала