آیا امر رئیس‌جمهور غنی دربارهٔ آتش‌بس اطاعت می‌شود ؟

© Photo / Abdulaziz Safdari FBآیا امر رئیس‌جمهور غنی دربارهٔ آتش‌بس اطاعت می‌شود ؟
آیا  امر رئیس‌جمهور غنی دربارهٔ آتش‌بس اطاعت می‌شود ؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قول اردوی 209 شاهین اعلام نموده که امر رئیس جمهور غنی در مورد آتش بس اطاعت می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه ای که از طرف دفتر مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان منتشر شده آمده‌است که امر رئیس‌جمهور مبنی بر آتش‌بس رعایت می‌شود اما در نتیجهٔ ضربات هوایی و انداخت توپچی این قول اردودر سرپل 12 طالب مسلح کشته و زخمی شدند.
در این خبرنامه ذکر گردیده که طی 24 ساعت گذشته گروه طالبان بالای بخش‌های از منطقه بلندغور ولسوالی صیاد ولایت سرپل حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده‌است.
منبع خبر می‌افزاید که در نتیجهٔ این عملیات 6 طالب مسلح کشته و 6 تن دیگر شان زخمی شدند.
در این خبرنامه در رابطه به آتش‌بس چنین آمده‌است: " نیروهای امنیتی ودفاعی کشور از امر رئیس صاحب جمهور در رابطه به آتش‌بس اطاعت نموده وتا کنون تمام مراحل آتش‌بس را رعایت نموده‌اند.
محمد اشرف غنی، رئیس جمهورافغانستان روز (سه شنبه، ۲۹ جوزا) در جریان سخنرانی اش در میان اعضای کاروان صلح‌خواهان هلمندی، با استقبال از این حرکت مدنی شان، به درخواست آتش بس یک‌ساله از جانب آنها لبیک گفت.
رئیس جمهور غنی در جریان سخنرانی اش گفت که آتش بس سه روزه عید ثابت ساخت که ملت افغانستان از جنگ خسته شده است و صلح می‌خواهد نه خون.
خبرنامه نیز ذکر کرده‌است که تلفات که بر دشمن وارد شده ناشی از دفاع مشروع نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بوده‌است.
سرپل از ولایت‌های نسبتآ نا آرام در شمال افغانستان است که در برخی از ولسوالی‌های این ولایت مخالفان مسلح دولت حضور گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала