شوخی وزیر خارجه امریکا درمورد قتل کیم جونگ اون

© REUTERS / KCNAشوخی وزیر خارجه امریکا درمورد قتل کیم جونگ اون
شوخی وزیر خارجه امریکا درمورد قتل کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در جریان ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی با وی درمورد اینکه "تلاش دارد او را بکشد" شوخی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Vanity Fair با استناد بر دستیار اسبق وزیر خارجه امریکا گفته است که این شوخی در هنگام نخستین ملاقات پومپئو در ماه اپریل سال ۲۰۱۸ که وی آن زمان رئیس سازمان سیا بود، صورت گرفته است.

در جریان دیدار، کیم جونگ اون پیشنهاد پومپئو برای شهروندان کوریای شمالی مبنی بر تغییر رژیم در کشور شان را به پومپئو یادآوری کرد، اما پومپئو به آن اهمیت نداد.

نشریه نوشته است: "کارمند اسبق گفت — رئیس سیا شوخی کرد که وی هنوز هم تلاش دارد تا او (کیم جونگ اون) را بکشد، و هر دو خندیدند".

قبل از این مایک پومپئو اعلام نموده بود که رهبر کوریای شمالی شخصاْ به وی از آمادگی‌اش برای خلع سلاح هسته‌ای اطلاع داده است.

قابل یادآوریست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ ۱۲ جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала