پناهجویان در کشورهای اروپایی چه مبلغ کمک اجتماعی دریافت می‌کنند؟

© AFP 2023 / Armin Weigelپناهجویان در کشورهای اروپایی چه مبلغ کمک اجتماعی دریافت می‌کنند؟
پناهجویان در کشورهای اروپایی چه مبلغ کمک اجتماعی دریافت می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قانون پناهندگی اروپایی در کشورهای اتحادیه اروپا نه فقط کشورهای عضو را موظف می‌کند که به طور عادلانه به درخواست‌های پناهندگی رسیدگی کنند، بلکه آن ها را ملزم به رعایت استاندردهای انسانی و اجتماعی در تامین نیازهای اولیه و اسکان پناهجویان هم‌ کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، تامین نیازهای اولیه زندگی، محافظت از صحت روانی و روحی شامل این قانون می‌شود، برخی از کشورها به پناهجو پول نقد می‌دهند، در برخی مناطق دیگر پناهجو برگه‌های کوپن دریافت می‌کند و می‌تواند به این وسیله در فروشگاه‌های مشخصی نیازهای زندگی‌اش را تامین کند.
افزون بر این هزینه زندگی در هر کدام از کشورهای عضو متفاوت است، به این خاطر برای این که تفاوت ها تا حد امکان جزئی بماند، ما در این فهرست راجع به کمک های اجتماعی عمدتاً به افراد بزرگ‌سال بدون فامیل در بزرگترین کشورهای پذیرای مهاجران تمرکز می‌کنیم.
افزون بر این فقط کمک ها برای پناهجویان مقایسه می‌شود، آنهایی‌که درخواست پناهندگی شان قبول شده اند و یا محافظت دریافت کرده اند، در بسیاری موارد کمک‌های مالی دیگری دریافت می‌کنند.

کشور آلمان

در آلمان حمایت اجتماعی برای آوارگان در قانون کمک اجتماعی به آوارگان درج شده و براین اساس برای هر پناهجو 354 یورو در ماه در نظر گرفته شده است، به این ترتیب پناهجویان از شهروندان آلمانی که حداقل کمک بیکاری (هارتس فیر) دریافت می‌کنند، 70 یورو کمتر می‌گیرند.

چه تعدادی از مهاجرین کل جهان افغانی اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
چه تعدادی از مهاجرین کل جهان افغانی اند؟

این مبلغ به پناهجویی تعلق می‌گیرد که در یک خانه یا آپارتمان زندگی کند. پناهجو مقداری از آن را به شکل کمک‌های غیرمالی دریافت می‌کند. در کمپ‌های آوارگان یا در سرپناه‌هایی که آوارگان به طور گروهی آن جا زندگی می‌کنند، به هر کدام از پناهجویان حداکثر 135 یورو در ماه پرداخت می‌شود. پناهجو این مبلغ را یا نقد و یا به صورت کوپن دریافت می‌کند. فقط آوارگانی که به رسمیت شناخته شده اند، کمک های اجتماعی عادی دریافت می‌کنند.

کشور ایتالیا

ایتالیا باید تا زمان تصمیم گیری راجع به تقاضای پناهندگی آوارگان را اسکان دهد. به آن ها در این دوره زمانی مواد خوراکی، لوازم بهداشتی و لباس تعلق می‌گیرد، مدت ها است که از کیفیت سکونت پناهجویان در ایتالیا انتقاد می‌شود، پناهجویان دو ماه پس از ارائه تقاضای پناهندگی، اجازه کار دریافت می‌کنند، پناهجویانی که بیکار هستند، 75 یورو در ماه دریافت می‌کنند که برابر با 2.5 یورو در روز است. پناهجویان به شرطی از حمایت مالی برخوردار می‌شوند که در مرکز پذیرش اقامت داشته باشند.

کشور سویدن

در صورتی که مهاجران بتوانند نیازهای اولیه زندگی شان را تامین کنند، باید هزینه سرپناه شان را هم بپردازند، اگر آن ها از عهده این کار بر نمی‌آیند، به طور رایگان در یکی از سرپناه های آوارگان اسکان داده می‌شوند، تامین غذایی آن ها در این صورت بر عهده دولت است.

هر فرد مجرد حدود 70 یورو در ماه جیب خرج دریافت می‌کنند، در قبال هر طفل 55 یورو به این مبلغ اضافه می‌شود.
هر مهاجری که بیرون از سرپناه های دولتی زندگی می‌کند، در ماه حدود 225 یورو برای تامین هزینه‌های زندگی دریافت می‌کند و باید از این مبلغ پول غذا، لوازم صحی، لباس، مشکلات طبی، دوا و فعالیت در زمان فراغت را بپردازد، اما پول کرایه سرپناه را دولت می‌دهد.
همین‌که فرد مهاجر پناهندگی و اجازه کار دریافت کرد، باید خودش به دنبال خانه یا اتاق باشد، یک شهروند سویدنی که نیاز به کمک های اجتماعی دارد، 394 یورو دریافت می‌کند.

کشور فرانسه

از سال 2015میلادی هر پناهجو 204 یورو در ماه دریافت می‌کند. هر فرد دیگری که جزو خانواده پناهجو است، 102 یوروی دیگر برای تامین هزینه های زندگی اش دریافت می‌کند.
به این ترتیب چهار نفر که عضو یک خانواده هستند و یا با استفاده از یک بودجه زندگی می کنند، 408 یورو در ماه دریافت می‌کنند.
این پول اغلب به صورت کریدت کارت ویژه به آن ها داده می‌شود، اما لازم نیست که پناهجویان برای استفاده از این پول حساب بانکی داشته باشند.

کشور بریتانیا

پناهجویان در بریتانیای کبیر نمی‌توانند راجع به محل زندگی شان تصمیم بگیرند، به آن ها یک سرپناه اختصاص می‌یابد و هر فرد برای خوراک، لباس و لوازم صحی 170 یورو در ماه دریافت می‌کند.
مادرانی که اطفال زیر سه سال دارند یا زنان حامله 13 یوروی اضافی در ماه دریافت می‌کنند.
پناهجویان اجازه ندارند در بریتانیای کبیر کار کنند، دسترسی به سیستم ملی صحت و مکاتب دولتی رایگان است.

کشور اسپانیا

در اسپانیا پذیرش و ادغام پناهجویان به سه مرحله تقسیم شده است، هر کدام از این مراحل شش ماه به طول می‌انجامد، در مرحله نخست پناهجویان در سرپناه دسته جمعی آوارگان زندگی می‌کنند و غذا دریافت می‌کنند، آن ها در این مرحله ماهانه حدود 50 یورو دریافت می‌کنند، برای هر کودک، 19 یوروی دیگر به آن اضافه می‌شود، افزون بر این همه هزینه‌های استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تامین نیازهای صحی، کورس‌های زبان و هزینه ترجمه با نشان دادن یک رسید پرداخت به آن ها پس داده می‌شود.

تعداد مهاجرین در آلمان رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان
تعداد مهاجرین در آلمان رکورد زد

در مرحله دوم پناهجویان در خانه های یا آپارتمان های خصوصی زندگی می‌کنند، هزینه کرایه را دولت برعهده می‌گیرد و با توجه به این که ازدواج کرده اند یا نه و یا چند طفل دارند، بین 300 تا 500 یورو دریافت می‌کنند، در مرحله سوم پناهجویان اجازه کار دارند و فقط در شرایط بسیار استثنایی می‌توانند از کمک‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

کشور اتریش

در این کشور پناهجویان در مراکز پذیرش آوارگان اسکان داده می‌شوند و غذای خود راهم در این مراکز دریافت می‌کنند، به هر کدام از آن ها 40 یورو جیب خرج در ماه تعلق می‌گیرد، اگر آن ها در سرپناهی زندگی می‌کنند که خودشان باید خرید و آشپزی کنند، ماهانه بین 150 و 200 یورو دریافت می‌کنند.

کشور یونان

پناهجویانی که در سرپناه های دولتی زندگی می‌کنند، 90 یورو در ماه دریافت می‌کنند، برخی اوقات این پول به صورت کوپن پرداخت می‌شود، به خصوص پناهجویانی که در جزایر زندگی می‌کنند در بسیاری موارد از این کمک محروم می‌مانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала