امریکا جت‌های اف-۳۵ را به ترکیه تحویل داد

© © Photo: AP/Lockheed Martinامریکا جت‌های اف-۳۵ را به ترکیه تحویل داد
امریکا جت‌های اف-۳۵ را به ترکیه تحویل داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا دو فروند جت اف-۳۵ را به ترکیه تحویل داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Hürriyet Daily News،‌ ایالات متحده دو فروند جت اف-۳۵ را طی مراسمی در شهر فورت ورت ایالت تگزاس به ترکیه تحویل داد.

بر اساس گزارش، این جت ها در مرحله اول به پایگاه نیروی هوایی لوک در آریزونا منتقل شده و در اختیار مقامات نظامی ترک قرار خواهند گرفت. جت های متذکره پس از پایان دوره آموزشی پیلوتان ترک به ترکیه انقال داده میشوند.

گفتنی است، بر بنیاد قرارداد میان واشنگتن و انقره،‌ ترکیه قصد دارد ۱۰۰ فروند جت اف-۳۵ را از امریکا خریداری کند.

به گفته مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نخستین جت اف-۳۵ در سال ۲۰۲۰ به ترکیه منتقل شده و در اختیار نیروهای هوایی کشور قرار خواهند گرفت.

قابل یادآوری است، مجلس سنای امریکا روز گذشته نسخه پیش نویس بودجه مالی سال ۲۰۱۹ را تصویب کرد که در آن اعمال تحریم ها علیه ترکیه به دلیل قصد این کشور برای خرید سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه شامل میباشد.

 در یکی از بند های این سند آمده است: «اگر ترکیه سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ را از فدراسیون روسیه خریداری کند، این معامله پیآمد های بزرگ را در بر خواهد داشت.»

از سوی دیگر مقامات انقره مدعی هستند که به علت واگذار نشدن سیستم راکتی پاتریوت به ترکیه، اقدام به خرید سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه کرده اند و این خرید، مغایرتی با همکاری استراتیژیک ترکیه با متحدان خود در ناتو و امریکا ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала