خواست ایران از افغانستان برای قانون‌مندی حضور مهاجران غیرقانونی

© Fotolia / Borna_Mirخواست ایران از افغانستان برای قانون‌مندی حضور مهاجران غیرقانونی
خواست ایران از افغانستان برای قانون‌مندی حضور مهاجران غیرقانونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت ایران از حکومت افغانستان می‌خواهد که طرح قانون‌مندی حضور ۸۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی افغان را هرچه سریع تر اجرا کند.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به خبرنامه افغانستان، احمد محمدی‌فر، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران روز گذشته(چهارشنبه، ۳۰ جوزا) در یک نشست خبری در تهران، با بیان این که ۸۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی افغان را شناسایی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت افغانستان در مذاکراتی که داشتیم، پذیرفته است که وارد روند قانونمند کردن مهاجرین غیرقانونی شود.
بر اساس خواست مقام‌های وزارت داخله ایران، این مهاجرین غیرقانونی ابتدا باید تثبیت هویت شده و برای‌شان پاسپورت صادر شود تا بتوانند به افغانستان برگردند و پس از آن، به صورت قانونی وارد ایران گردند.
این در حالی است که به گفته محمدی‌فر، علاوه بر ۸۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی شناسایی شده، ۴۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی دیگر، خانواده‌های کودکانی هستند که بر اساس فرمان تاریخی رهبر این کشور، در مدارس و آموزش‌گاه‌های ایران ثبت‌نام شده و فعلا در مصونیت قرار دارند.

وزارت دفاع افغانستان: روسیه و ایران پیوندی با گروه طالبان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع افغانستان: روسیه و ایران پیوندی با گروه طالبان ندارند

اما مقام‌های سفارت افغانستان می‌گویند، در شرایطی که طرح تثبیت هویت و صدور پاسپورت‌های ماشین‌خوان برای دانشجویان و مهاجرین دارای پاسپورت در جریان است، نیرو و امکانات لازم را برای پیش‌برد طرح جدید را در اختیار ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала