جنرال امریکایی: خروج نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا نیست

© REUTERS / Nikola Solicجنرال امریکایی: خروج ناگهانی نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا نیست
جنرال امریکایی: خروج ناگهانی نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال ارشد امریکایی و قوماندان جدید نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت: خروج ناسازگار و سریع نیروهای خارجی از افغانستان تاثیر منفی بر امنیت ملی امریکا خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، جنرال سکات میلر که به تازگی به عنوان قوماندان جدید نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تعیین شده است مخالف خروج ناگهانی نیروهای خارجی از این کشور است.
قوماندان جدید نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرد که خروج ناسازگار و سریع نیروهای خارجی از افغانستان می‌تواند تاثیر مخربی را برای امنیت ملی امریکا در پی داشته باشد.

حضور نیروهای خارجی عامل بی ثباتی در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
حضور نیروهای خارجی عامل بی ثباتی در افغانستان است

جنرال میلر گفت: خروج زود هنگام نیروهای خارجی از افغانستان زمینه را برای بازگشت گروه تروریستی القاعده و داعش به این کشور فراهم خواهد کرد.
وی افزود: خروج شتاب زده از افغانستان پیامدهای خطرناکی دارد و ما را با اتفاقاتی مانند عراق روبرو خواهد کرد زیرا گروه‌های تروریستی داعش و القاعده توانایی ظهور مجدد در افغانستان را دارند.
قوماندان جدید نیروهای امریکایی و ناتو تصریح کرد که داعش و القاعده به دنبال چنین فرصتی در افغانستان استند به همین دلیل خروج ناگهانی نیروهای خارجی نگران کننده است.
جنرال میلر اظهار داشت: فساد سیاسی، عدم امنیت غذایی و مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان را چالش‌های جدی در برابر حل بحران افغانستان دانسته است.
این در حالی است که طالبان نیز خواستار خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان است و بارها به لزوم تعیین جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از این کشور تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала