رد ادعای حکومت در مورد گفت‌گوهای صلح با طالبان

© AFP 2023 / Javed Tanveerرد ادعای حکومت در مورد گفت‌گوهای صلح با طالبان
رد ادعای حکومت در مورد گفت‌گوهای صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان با انتشار خبرنامۀ، گفته‌های گل آغا شیرزی، وزیر سرحدات و قبایل را رد نمودند. گل آغا شیرزوی گفته بود که گفت‌گو‌های ما (حکومت افغانستان) با سران طالبان برای آوردن صلح جریان دارد.

به گزاش اسپوتنیک، گروه *طالبان ضمن این مطلب، در خبرنامه شان همچنان گفته اند که این همه گفته‌های حکومت برای گمراهی مردم چیزی بیش نیست زیرا حکومت افغانستان بخاطر براه اندازی عملیات طالبان که زیر نام الخندق براه انداخته اند و همچنان در جریان آتش‌بس سه‌ روزه‌ای که در روز های عید از سوی این گروه (طالبان) براه انداخته بودند و در این سه روز بسیاری نظامیان به گروه طالبان پیوستند بناً حکومت افغانستان سراسیمه شده و به چنین پروپاگاندا دست می‌زنند.

اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی خواهان ادامه آتش بس با طالبان شد

در این خبرنامه گفته شده است که حکومت افغانستان با این‌گونه حرف‌های شان می‌خواهند تا به سربازان نیروهای امنیتی در سنگرها روحیه بخشیده و از سوی دیگر اذعان عامه را نیز در ناکامی حکومت خود تغییر دهند که گویا ما موفق استیم.
همچنان در این خبرنامه آماده است که عضای رهبری امارت اسلامی هیچ‌گونه گفت‌گو‌های را با دولت افغانستان آغاز نکرده است و هرگاه که چنین تصمیمی گرفته شود از طریق سخنگویان امارت اسلامی رسانه ها را در جریان قرار خواهد دادند.

این در حالیست که رئیس جمهور غنی روز شنبه، ۲۶ جوزا در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که آماده است که با طالبان مذاکرات همه جانبه‌ای را انجام دهد و حاضر است درباره همه مسائل مورد نظر از جمله حضور نیروهای خارجی در خاک افغانستان مذاکره کند، و رژیم آتش بس را برای ده روز دیگر تمدید کرد.

*طالبان- این گروه توسط محکمه عالی فدرال روسیه یک گروهی تروریستی شناخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала