احتمال خروج ایران از برجام

© Sputnik / Sergey Mamontovاحتمال خروج ایران از برجام
احتمال خروج ایران از برجام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ایرانی از احتمال خروج ایران از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری تسنیم، عباس عراقچی، معین سیاسی وزارت امور خارجه ایران میگوید که با توجه به نبود چشم‌اندازی روشن برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام، احتمالا ایران از این توافق خارج خواهد شد.

عباس عراقچی: «امروز در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در آی‌سی‌یو است چرا که مهم‌ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج امریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام میخواهند این توافق هسته‌ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتری کنند و خصوصاً عدم حضور امریکا و تحریم‌های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند.»

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. رئیس جمهور ترامپ معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم میکند.

 ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала