مسکو: فوتبال قبل از هرچیز

© Sputnik / Vitaliy Belousovمسکو: فوتبال قبل از هرچیز
مسکو: فوتبال قبل از هرچیز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماتییوش خلیستون (Mateusz Chłystun) خبرنگار رادیوی RMF FM24 میگوید، روز بعد از مسابقه باخته شده پولندیان و پیروزی روسان بر مصر در مسکو بسیار آرام بود، گویی جام جهانی خاتمه یافته است. هوادارن که در آستانه پیروزی را تجلیل میکردند، هنوز بخواب شرین فرورفته بودند.

پیراهن های سفید-آبی-سرخ را من در خیابان ها فقط 20 عدد حساب کردم. با من در میترو فقط مردم همراه بودند که بر سر کارهای شان میرفتند. بجای دستمال های گردن فوتبال آنها گوشی، تبراق ها و دستکول ها باخود داشتند و معلوم بود که جهت رفتن به کار و غیره امور عجله دارند. خط میترو که ستیشن «واروبیوی گوری» در آن قرار دارد: طوری دیگر معلوم میشد. در نزدیک آنجا ستدیوم «لوژنیکی» قرار دارد و اندکی بعدتر — عمارت باشکوه پوهنتون دولتی مسکو قرار دارد که در پهلوی ان زون هواداران فوتبال موجود است.

در نیم روز به ستدیوم اولین هوادارن میروند و سه ساعت بعد مسابقه بین پرتگال و مراکش آغاز میشد. آرزوی دیدن بازی با شرکت رونالدو را نه تنها نمایندگان این دو دولت دارند. در ستیشن میترو دو برازیلی را با لباس های سبز-زرد دیدم. آنها را در دروازه ورودی «لوژنیکی» برگشتاندند، به خاطریکه چهره های شان رنگ شده بودند. چنین نقاب به معنی پوشاندن چهره خود است و آنها مجبور شدند روهای شان را پاک کنند. برازیلیان در برابر خواهش محافظین اعتراض نمی کنند و با لبخند نسبت به خواهش محافظان عکس العمل نشان میدهند.

© Sputnik / Aleksey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: فوتبال قبل از هرچیز
مسکو: فوتبال قبل از هرچیز - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: فوتبال قبل از هرچیز

از میترو شخص در کلاه با رنگ های سفید-آبی-سرخ می برآید که در بیرق کشور میزبان مسابقات پیچانده شده است. من به آنها نزدیک میشوم و می پرسم، در اینجا چه میکنید، چون روسیه حالا بازی نمی کند. الکسی به من در پاسخ توضیح داد:«این مهم نیست. من در اینجا به خاطر فوتبال قرار دارم، فوتبال به سطح جهانی. من از کدام تیم حمایت نمی کنم، من میخواهم رقابت زیبای سپورتی را تماشاه کنم، مانند هر مسابقه». یک دقیقه بعد اندری با ما پیوست:«من مدتها قبل میخواستم رونالدو را در میدان ببینم، به این ترتیب از او حمایت خواهم کرد».

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر کریشتیانو رونالدو
کریشتیانو رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
کریشتیانو رونالدو

در میترو ما تعداد زیادی هواداران فوتبال ملاقات نمودیم، ولی آنها به ستدیوم نمی روند، بلکه یک ایستگاه پیشتر میروند و در آنجا بزرگترین زون هواداران فوتبال موجود است که در جوار عمارت باشکوه پوهنتون دولتی مسکو قرار دارد. این عمارت به کاخ فرهنگ و علوم وارسا شباهت دارد. این زون از دور دیده میشود. در آنجا نوشته شده: «Moscow 2018. Welcome» و در آنجا از همه هواداران استقبال میکنند.

در شهر مسکو من برای سومین روز اقامت دارم و من فکر میکنم که در این شهر فقط توسط میترو میتوان رفت و آمد نمود. میترو بسیار عالی ساخته شده و مهمترین نقاط پایتخت روسیه را احتوا میکند. کارولینا از برازیل معلومات داد:« ما در اینجا هنوز می مانیم. چون ما طی طولانی ترین سفر به اینجا آمده ایم، پس میخواهیم چیزهای زیادی را ببینیم. ما به پتیربورگ نیز خواهیم رفت».

در شهر مسکو و دیگر شهرهای که مسابقات قهرمانی جام جهانی برگزار میشود، بسیار جمع و جوش وجود دارد. در حدود دو میلیون مهمان به روسیه آمده و برای مهمانان شرایط اعظمی مساعد آماده شده اند. مردم روسیه با مهمانوازی خاص از مهمانان در همه جا پذیرایی میکنند. مهمانان از این وضع بسیار راضی می باشند. فضای شادی و سرور در همه جا حکمفرماست. این جشن همه اعضای خانواده بزرگ فوتبال می باشد که در آن مردم از همه کشورهای جهان، بدون درنظرداشت رنگ پوست، عقاید و مذهب، با تساوی حقوق شرکت دارند. این افتخار بزرگ نصیب روسیه، خاصتاً پایتخت آن شهر مسکو، گردیده است. خاطرات این جشنواره فوتبال را هواداران آن برای همیش با خود خواهند برد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала