امریکا می خواهد مسوولیت بحران افغانستان را بدوش روسیه بگذارد

© Sputnik / Sergey Pyatakovمارییه زخارووه سخنگوی وزارت خارجه روسیه
مارییه زخارووه سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارییه زخارووه، اتهامات واشنگتن بر روسیه در حمایت مسکو از طالبان، بی اساس بوده و تلاش برای دور نگهداشتن توجه عامه به اشتباهات شان در افغانستان میباشد.

مارییه زخارووه سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی کنفرانس مطبوعاتی در سمارا گفت: «سرو صدا های زیاد در ارتباط بیانیه جنرال میلر نامزد قوماندان نیرو های امریکا و ناتو در افغانستان وجود داشت که گویا روسیه در محلات از طالبان حمایت میکند. این موضوع جدید نیست.

واکنش ناتو به تمدید آتش‌بس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ناتو به تمدید آتش‌بس در افغانستان
ما همه جانبه سروصدا های نمایندگان امریکائی را دراین مورد مطالعه و ثبت می نمایم که معمولاً یکنواخت و مشابه میباشد. طوری حس میگردد که امریکا سعی می ورزند مسوولیت فعالیت های ناکام خود در افغانستان را که در جریان 16 سال انجام داده اند، بدوش روسیه بگذارند تا به این شکل توجه جهانیان را از خود دور نمایند».
ناتو خواهان اشتراک روسیه و ایران در روند صلح افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
ناتو خواهان اشتراک روسیه و ایران در روند صلح افغانستان شد
خانم زخارووه یادآور شد که روسیه چندین بار در سطح های مختلف تاکید نموده است که یکی از منابع حمایت از طالبان- حمایت نظامی از کابل است که بدون محاسبه صورت میگرد و در محلات غارت میشود.
وی افزود، در مورد اینکه چطور می تواند هلیکوپترهای ناشناس در حریم فضائی افغانستان پرواز کند که فضائی آن کاملاً تحت کنترول امریکا و ناتو قرار دارد و چطور داعش توسط هلیکوپترها به نقاط مختلف افغانستان حمل و نقل میگردند، تا کنون امریکا پاسخ نداده است.
قبلاً جنرال میلر گفته بود که روسیه، ایران و پاکستان از طالبان حمایت می نمایند. تا وقتی که این سه کشور از حمایت طالبان امتناع نورزند، رسیدن به آشتی ملی در افغانستان ناممکن است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала