تجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل

© Sputnik / K.Behzanتجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل
تجلیل از روز روسیه در سفارت این کشور در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از روز ملی روسیه در سفارت این کشور در کابل با اشتراک مقام های دولتی افغانستان و سفیران کشورهای خارجی دیگر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش اسپوتنیک، از روز ملی روسیه در سفارت این کشور در کابل با اشتراک ویس برمک وزیر امور داخله افغانستان و سید حسین عالمی بلخی و دیگر مقام های دولتی افغانستان، استادان دانشگاه کابل و دانشگاه تعلیم و تربیه و سفیران کشورهای خارجی مقیم کابل تجلیل به عمل آمد.

© Sputnik / K.Behzanالکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل و ویس احمد برمک وزیر داخله افغانستان
الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل و ویس احمد برمک وزیر داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل و ویس احمد برمک وزیر داخله افغانستان

در آغاز محفل الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه به مهمانان خوش آمدید و روز ملی روسیه را تبریک گفته و سخنانش را چنین آغاز کرد: این روز ملی نه تنها انعکاس دهنده چرخش روسیه به سوی دمواکراسی شدن را نشان می دهد، بلکه آغاز دگرگونی اقتصادی روسیه از بیست سال پیش را نیز نشان می دهد. کشور روسیه در طول تاریخ همیشه در حال ترقی و پیشرفت بوده و آن را می توان در جریان بیشتر از 11 قرن شناخت.

او در ادامه افزود: روسیه به عنوان یکی از اعضای بنا کننده کمیته جهانی و یک عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل همیشه برای پیشرفت، برقراری صلح جهانی، امنیت عمومی و ثبات برای همه ملت ها مبتنی بر قوانین بین المللی و اصول مساوات، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورها کوشیده است.

او درباره سیاست روسیه درباره افغانستان چنین گفت: سیاست ما در افغانستان هم نظر به احترام متقابل و احترام به آزادی و تمامیت ارضی این کشور است و روسیه می خواهد که افغانستان را از نظر اقتصادی پیشرفته و از نگاه سیاسی مستقل و عاری از تروریزم و مواد مخدر ببیند.

او درباره مشکلات جهانی چنین گفت: به سبب چالش های موجود در سراسر جهان، امروز کشورهای جهان درگیر مشکلات زیادی هستند. ما می توانیم این مشکلات را متحدانه و باهمکاری با یکدیگر حل و به یک امنیت و ثبات جهانی نایل گردیم.

سفیر روسیه درباره مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه به حضار در این محفل گفت: امسال کشور ما میزبان بزرگترین رویداد ورزشی یعنی مسابقات جهانی فوتبال فیفا 2018 است. این رویداد بزرگ ورزشی برای نخستین بار در روسیه برگزار می شود. با جرأت می توان گفت که فوتبال در کشور ما یک ورزش محبوب است، ما خیلی خرسند و امیدواریم که تمام علاقمندان فوتبال از مسابقات جهانی و اقامت شان در روسیه و از مهمان نوازی روسها لذت ببرند.

مانتیتسکی در پایان سخنانش سلامتی و سربلندی کشور روسیه را خواستار شد.

در ادامه این محفل ویس احمد برمک وزیر امور داخله افغانستان درباره دوستی روسیه و افغانستان گفت: افغانستان و روسیه دو کشور دوست است که سالهای متمادی با هم پیوندهای نیک و دوستانه داشته که در سالهای اخیر در آموزش سربازان افغانستان کمک های زیادی کرده و شش بار است که سربازان ما از کشور روسیه سند فراغت شان را گرفته است.

یادآوری می کنیم، که روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و جدا شدن 15 کشور از بدنه این کشور هنوز هم یکی از ابرقدرت های جهان به شمار می رود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала