پیآمد های " وحشتناک" لغو برنامه هسته‌ای ایران

© Sputnik / Sergey Mamontovهشدار ایران به کشور های اروپایی از " عواقب وحشتناک" لغو برجام
هشدار ایران به کشور های اروپایی  از  عواقب وحشتناک لغو برجام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، کشور های اروپایی را در مورد "عواقب وحشتناک" لغو برنامه جامع هسته ای ایران " برجام" هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن اعلام این مطلب،گفت: اگر اتحادیه اروپا و کشورهای دیگری که از برجام پشتیبانی می کنند نتوانند موضع اصولی خود را در پاسخ به سیاست آمریکا نشان دهند، با آینده ای وحشتناک امنیت بی سابقه پایین در منطقه و در سراسر جهان مواجه خواهند شد.
صالحی نتایج حاصله از برجام در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و سرمایه‌گذاری را بسیار کمتر از حد انتظار خواند و خواستار حمایت صریح حامیان برجام، از جمله سازمان ملل و کشورهای اروپایی از این توافق و مقابله با سیاست دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امریکا شد. امریکا از برجام خارج شده اما دیگر امضاکنندگان این توافق شامل بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان کماکان از آن حمایت می‌کنند.
علی‌اکبر صالحی هفته گذشته در اسلو با نیلس آنن‌، مدیر ارشد وزارت خارجه آلمان نیز دیدار و در مورد تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام تبادل نظر کرد. نیلس آنن در این دیدار عزم اتحادیه اروپا برای تداوم همکاری با ایران را جدی توصیف کرد و گفت، اقدامات مؤثر در این زمینه از جمله جلب همکاری ‌شرکت‌های خصوصی نیازمند زمان بیشتری برای پیگیری ‌در سطح بین‌المللی است.
به تاریخ 8 می سال جاری، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مورد خروج کشورش از برنامه توافق هسته‌ای ایران اعلام نمود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала