میدان وحشت امریکا؛ آزمایش سلاح جدید امریکایی در افغانستان

© REUTERS / Lucas Jacksonمیدان وحشت امریکا؛ آزمایش سلاح جدید امریکایی در افغانستان
میدان وحشت امریکا؛ آزمایش سلاح جدید امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی "ستار اند سترایپس" از آزمایش سلاح جدید نیروهای ایالات متحده امریکا در افغانستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ویسا به نقل از روزنامه امریکایی "ستار اند سترایپس" نوشته است که نیروهای نظامی امریکایی سلاح جدیدی را در افغانستان آزمایش می‌کنند که مرمی فیر شده از این سلاح فرد هدف قرار گرفته را نمی‌کُشد، اما پس از اصابت مرمی به بدن انسان، یک نوع گاز از مرمی پخش می‌شود که باعث بی‌هوشی انسان می‌شود.

روزنامه ویسا نوشته است که در مرمی‌های این سلاح از مواد کیمیاوی استفاده شده است که به عقیده کارشناسان صحی، سبب بروز مرض سرطان و دیگر امراض خطرناک شده می‌تواند.

گذشت یک سال از سناریوی ناکام «بمب مادر» در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
گذشت یک سال از سناریوی ناکام «بمب مادر» در افغانستان+ویدیو

ویسا با اشاره به پیمان امنیتی امریکا با حکومت افغانستان نوشته است: متاسفانه پیمان امنیتی با امریکا برای مردم افغانستان نه تنها دروازه‌های جدید جنگ‌ها و مرگ را گشود، بلکه عملاْ کشور را به میدان آزمایشی ماشین جنگی یک ابرقدرت تبدیل کرد".

در گزارش آمده است: سال گذشته پس از استفاده از "مادر بمب‌ها" در ولسوالی اچین، مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا در یک مصاحبه گفت که ما با استفاده از این بمب پیغام خود را به کوریای شمالی نیز رساندیم. همزمان با این گزارش‌هایی هم در مورد اینکه ولسوالی اچین با کوریای شمالی مطابقت طبیعی و جغرافیایی دارد، منتشر شده بودند.

بلند رفتن سطح امراض سرطانی در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته نشان‌دهنده اینست که وضعیت محیط زیست در افغانستان با خطر جدی مواجه است. با در نظرداشت اینکه فرماندهان امریکایی با افتخار اعلام می‌کنند که در یک سال بیشتر از چهار هزار بمب در افغانستان پرتاب شده است، و اینکه در ساختار بمب‌های مذکور مواد کیمیاوی ممنوعه براساس قوانین بین‌المللی نیز شامل است، هویدا است که افغانستان به یک قبرستان تبدیل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала