نخست‌وزیر ترکیه: پس از انتخابات چوکی ام را به حراج می‌گذارم

© AFP 2023 / Adem Altanنخست‌وزیر ترکیه: پس از انتخابات چوکی ام را به حراج می‌گذارم
نخست‌وزیر ترکیه: پس از انتخابات چوکی ام را به حراج می‌گذارم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر ترکیه به شوخی وعده داده است که چوکی خود را در حراج به فروش می‌گذارد، زیرا بعد از سپری شدن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان در این کشور و آمدن نظام جدید این مقام (نخست‌وزیری) لغو می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، بن‌علی ییلدیریم ، نخست‌وزیر ترکیه، در شهر ازمیر ، جای که برای رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی کشور اشتراک کرده بود به شوخی گفته است که در به خاطر آمدن نظام جدید در کشور من کوچکی خود را در حراج به فروش می‌گذارد زیرا بعد از سپری شدن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان در این کشور ، این مقام (نخست‌وزیری) لغو می‌شود.
نخست‌وزیر ترکیه گفت: " بگذارید این انتخابات به خیر کشور و مردم ما باشد ترکیه در حال رفتن به سوس افق‌های جدید است و کشور ما به مسیر خود ادامه خواهد داد… و چوکی من (نخست‌وزیری) با من می‌باشد و من این چوکی و یا مقام را به حراج به فروش می‌گذارم".

در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمان در ترکیه، در اوراق رای دهی نام‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری برحال، محرم اینجه (از حزب جمهوری خواه ملی اپوزیسیون)، صلاح الدین دمیرتاش (حزب طرفدار کرد ملت دموکرات)، مارال آکشنر(حزب خوب)، تمل کرم الله اغلو (حزب خوشبختی)، دوغو پرینچک(حزب میهن) دیده می‌شوند. همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات پارلمانی هم برگزار می‌گردد.

یادآوری می‌کنیم که انتخابات همزمان ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه امروز 24 جون سال 2018 آغازشد و نتیجه صف آرایی دو ماهه احزاب و چهره‌های سیاسی این کشور در انتخابات زودهنگام با حضور مردم در پای صندوق های رای رقم می خورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала