برقراری مذاکرات نظامی میان دو کوریا

© REUTERS / The Presidential Blue Houseبرقراری مذاکرات نظامی میان دو کوریا
برقراری مذاکرات نظامی میان دو کوریا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های کوریای جنوبی اعلام کردند که مذاکرات نظامی کاری این کشور و کوریای شمالی از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه به وقت محلی برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، کوریای شمالی و کوریای جنوبی روز دو شنبه در سالگرد آغاز جنگ شبه جزیره کوریا 1950-1953 را با مذاکره در مورد بازگرداندن خطوط تلفن بین ارتش در هر دو طرف اعلام کردند.
یکی از اصلی ترین اهداف مذاکرات نظامی کاری دو کشور «برقراری دوباره خطوط ارتباطی مستقیم میان ارتش ها و نهادهای نظامی» است.
برگزاری این دور از گفت وگوها بخشی از توافقات دو کوریا پس از دیدار 'مون جائه این' رییس جمهوری کوریای جنوبی با 'کیم جونگ اون' در ماه اپریل سال جاری است.
جنرال های ارتش های دو کشور نیز یک هفته قبل با یکدیگر دیدار و درباره شروع این گفت و گوها به توافق رسیدند و گفت و گوها در یک منطقه مرزی برگزار خواهد شد.
وزارت دفاع کوریای جنوبی اسامی هیات مذاکره کننده را اعلام نکرده است اما تصریح کرده است که 'چو یونگ گیون' دگروال ارتش این کشور را در راس یک هیات به مذاکرات اعزام کرد که با 'اوم چانگ نام' همتای کوریای شمالی خود دیدار و گفت و گو خوانمود.
برقراری خطوط نظامی ارتباطی مستقیم میان نهادها و واحدهای نظامی از جمله در بخش هایی از منطقه دریای زرد و دریای شرقی که سرحدات نامشخصی بین دو کوریا دارد، از مهمترین محورهای گفت و گوها است.
این اولین بار از فبروری سال 2011 است که مذاکراتی میان جنرال های ارتش دو کوریا برگزار می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала