خواست روسیه برای مبارزه مشترک علیه داعش در افغانستان

© Sputnik / Kirill Kallinikovخواست روسیه برای مبارزه مشترک علیه داعش در افغانستان
خواست روسیه برای مبارزه مشترک علیه داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار مبارزه مشترک علیه داعش در افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواستار مبارزه مشترک با این گروه شد.
وی در نشست فوق العاده سازمان ملل برای افغانستان گفت که هم اکنون داعش در این کشور حدود 10 هزار عضو دارد و ما از این موضوع به شدت نگران هستیم.
به گفته نبنزیا، عناصر داعش در 9 ولایت افغانستان از جمله ولایات شمالی این کشور مستقر هستند. نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان باید گروه داعش را در شمال این کشور از بین ببرد.
این درحالی است که مقامات روسی قبلا نیز از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند. همچنین آنها گفته بودند که هلیکوپتر های ناشناس، داعش را در شمال افغانستان تجهیز می‌کنند.
اما مقامات دولتی افغانستان، حضور 10 هزار داعشی در این کشور را رد کرده و گفتند که تنها 3 هزار عضو داعش در شماری از ولایات افغانستان فعالیت دارند.
این مقامات همچنین اطمینان دادند که داعش در افغانستان جایی نخواهد داشت و از سوی نیروهای امنیتی سرکوب خواهد شد. این درحالی است که در جریان دو سال گذشته چندین فرمانده مهم داعش در افغانستان کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала