پاسخ مسکو به قصد امریکا برای استفاده از سلاح کیمیاوی در افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ مسکو به قصد امریکا برای استفاده از سلاح کیمیاوی در افغانستان
پاسخ مسکو به قصد امریکا برای استفاده از سلاح کیمیاوی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دومای دولتی روسیه می گوید تقریبا غیرممکن است که با روش های دیپلماتیک در عرصه بین المللی ایالات متحده امریکا را تحت تاثیر قرار داد. به گفته وی در این مورد می تواند فقط یک "ضربه با قاشق چوبی بر روی پیشانی "اثرگذار باشد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شرین، نماینده دومای دولتی روسیه، درباره قصد امریکا برای استفاده از سلاح کیمیاوی" تفنگ های پینت بال" در افغانستان، که پر از مواد سمی است، اظهار نظر کرد. در این توپ ها از یک نوع پودر مصنوعی و گاز اشک آور استفاده شده که، باعث از دست دادن موقت دید می شود.
معاون اول کمیته دفاع دومای دولتی گفت، این همه، البته، با کنوانسیون منع سلاح های کیمیاوی تناقض دارد. "اگرچه حدود 30 سال است که امریکا پروای توافقات بین المللی را ندارد، به ویژه اکنون که این کشورشورای حقوق بشر سازمان ملل را نیز ترک نموده است.
به گفته این عضو حزب لبرال دموکرات، روسیه باید به برنامه های جنایتکارانه ایالات متحده پاسخ دهد، اما نه به روش های دیپلماتیک معمول، بلکه روسیه باید با استفاده از کدام روش دیگر این پاسخ را ارائه دهد.
پیش ازاین روزنامه های افغانستان خبرداد که نیرو‌های امریکایی سلاح جدیدی را در افغانستان آزمایش می‌کنند که مرمی شلیک شده از این سلاح، افراد مورد هدف را نمی‌کشد، اما پس از اصابت مرمی به بدن انسان، یک نوع گاز پخش می‌شود که بیهوشی افراد را درپی دارد.
از مرمی این سلاح جدید نوعی گاز کیمیاوی منتشر می‌شود که به عقیده کارشناسان امور درمانی، این گاز می‌تواند سبب بروز بیماری سرطان و دیگر بیماری‌های خطرناک شود.
روزنامه ها با اشاره به پیمان امنیتی افغانستان و امریکا نوشت: متاسفانه پیمان امنیتی با امریکا برای مردم افغانستان نه تنها دروازه‌های جدید جنگ و مرگ را باز کرد، بلکه عملاْ کشور را به میدان آزمایش سلاح‌های ابرقدرت‌ها تبدیل کرد.
سال گذشته پس از استفاده از «مادر بمب‌ها» در ولسوالی«اچین» ولایت ننگرهار، «مایک پنس» معاون رییس جمهور امریکا در یک مصاحبه گفت که ما با استفاده از این بمب، پیام خود را به کوریای شمالی نیز رساندیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала