بلومبرگ ثروتمندترین خانواده‌های جهان را معرفی کرد

CC0 / / بلومبرگ ثروتمندترین خانواده‌های جهان را معرفی کرد
بلومبرگ ثروتمندترین خانواده‌های جهان را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت بلومبرگ فهرست ۲۵ ثروتمندترین خانواده‌های جهان را منتشر کرده است که سرمایه مجموعی این خانواده‌ها بیشتر از یک‌هزار میلیارد دالر می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این فهرست براساس آمار Bloomberg Billionaires Index آماده شده است. در این فهرست خانواده‌هایی شامل اند که ثروت‌شان به‌طور کل ۱.۱ تریلیون دالر است و ثروت این خانواده‌ها حد اقل یکبار از یک نسل به نسل دیگر میراث مانده است. خانواده‌هایی که ثروت‌شان تنها در اختیار یک وارث قرار دارد، شامل این فهرست نشده اند.

در جایگاه نخست این فهرست خانواده والتون، مالک بزرگ‌ترین شبکه مغازه‌های Walmart در جهان می‌باشد. این شرکت در سراسر جهان ۱۲۰۰۰ مغازه دارد و ثروت اعضای این خانواده ۱۵۱.۵ میلیارد دالر می‌باشد. بنیانگذار شرکت Walmartسم والتون بوده است.

در جایگاه دوم این فهرست پسران فرد کوک (Fred Koch)، بنیانگذار شرکت صنایع کوک (Koch Industries) می‌باشند. این شرکت که در سال ۱۹۴۰ تاسیس شده بود، حالا توسط پسران فرد کوک هر یک چارلز و دیوید، اداره می‌شود. در حال حاضر سرمایه پسران کوک به ۹۸.۷ میلیارد دالر می‌رسد.

در جایگاه سوم فهرست وارثین فرانکلین مارس، بنیانگذار شرکت تولیدی مواد غذایی Mars که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شده بود، قرار دارند. محصولات این شرکت چون M&Ms، Milky Wayو Mars Bars در سراسر جهان استفاده می‌شوند و شهرت جهانی دارند.

سرمایه مجموعی وارثین مارس به ۸۹.۷ میلیارد دالر می‌رسد.

در جایگاه چهارم این فهرست چند خانواده‌یی قرار دارند که مالک شرکت تولید آب‌جو Anheuser-Busch InBev می‌باشند، ثروت مجموعی مالکان این شرکت ۵۴.۱ میلیارد دالر است.

وارثین تیری ارمس، بنیانگذار شرکت لوازم لوکس Hermes با سرمایه ۴۹.۲ میلیارد دالر در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

مالکان شرکت Chanel، جایگاه ششم فهرست ثروتمندترین خانواده‌های جهان را از خود کرده اند. آلن ورتیمر و جرارد ورتیمر برادرانی اند که ۴۵.۶ میلیارد دالر سرمایه دارند.

شرکت صنعتی هندی Reliance Industries Limited با ثروت ۴۳.۴ میلیارد دالر در جایگاه هفتم این فهرست قرار گرفته است.

خانواده مالک شرکت تولید موتر BMW در جایگاه هشتم قرار دارد. سرمایه این خانواده به ۴۲.۷ میلیارد دالر می‌رسد.

وارثین ویلیام کارگیل، بنیانگذار گروه صنعتی Cargill Inc با ثروت ۴۲.۳ میلیارد دالر، جایگاه نهم این فهرست را از خود کرده اند.

خانواده مالک شرکت آلمانی دواسازی Boehringer Ingelheim دهمین خانواده ثروتمند جهان است. بنیاد این شرکت در سال ۱۸۸۵ توسط آلبرت برینگر گذاشته شده بود که امروز ثروت وارثین وی به ۴۲.۲ میلیارد دالر می‌رسد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала