نشست گروه بین‌المللی تماس روی تأمین صلح و ثبات در افغانستان

© Sputnik / Konstantin Chalabovنشست گروه بین‌المللی تماس روی تأمین صلح و ثبات در افغانستان
نشست گروه بین‌المللی تماس روی تأمین صلح و ثبات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست گروه بین المللی تماس امروز حدود 90 نماینده کشورها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی عضو گروه بین‌المللی تماس به شمول حکومت و موسسات غیر دولتی افغانستان بدون مشارکت طالبان در این نشست گروه بین‌المللی تماس اشتراک دارند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آذربایجان می‌گوید، در نشست گروه بین‌المللی تماس (ICG) حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزیر خارجه افغانستان اشتراک داشته و این نشست امروز 28 جون در شهر باکو مرکز این کشور دایر می‌شود.
حکمت حاجی‌یف، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان گفته است که این نشست توسط آذربایجان سازماندهی شده‌است، کشورها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی روی مسایل تأمین صلح و ثبات در افغانستان بحث می‌کنند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در نشست امروز حدود 90 نماینده کشورها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی عضو گروه بین‌المللی تماس (ICG) به شمول حکومت و مؤسسات غیر دولتی (انجو) های افغانستان بدون مشارکت طالبان اشتراک دارند.

اعلامیه پایانی نشست صلح تاشکند برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه پایانی نشست صلح تاشکند برای افغانستان

اخیراً تلاش‌های بین‌المللی و منطقوی برای تحکیم صلح در افغانستان افزایش یافته‌است.

در ماه مارچ سالجاری میلادی کشور ازبکستان از یک کنفرانس بین‌المللی در مورد صلح افغانستان میزبانی کرد و بعد از آن‌که حکومت افغانستان الی اخیر ماه جاری با طالبان آتش‌بس را اعلان کرد، حکومت ازبکستان به تاریخ 18 جون از طالبان و حکومت افغانستان خواست تا در داخل قلمرو آن کشور، گفتگوهای مستقیم را انجام دهند.
مشاور امنیت ملی افغانستان نیز اخیراً مسافرت‌های را به کشورهای منطقه به شمول ازبکستان انجام داده که بیشتری روی مسئله تحکیم صلح در افغانستان متمرکز بوده است.

گروه بین‌المللی تماس در سال 2009 میلادی به‌خاطر بحث در مورد مساعدت به انکشاف افغانستان و منطقه ایجاد شد.
در این گروه به شمول سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا حدود 60 کشور، سازمان و نهادهای بین‌المللی شامل اند. افغانستان و جرمنی بطور مشترک ریاست گروه بین‌المللی تماس را به عهده دارند.
در ماه دسمبر سال گذشته میلادی اجلاس این گروه در شهر اسلو پایتخت ناروی برگزار شد که به گفته حکومت افغانستان در آن نماینده‌گان حدود 50 کشور، سازمان و نهادهای بین‌المللی اشتراک داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала