نگرانی سوریه از تصمیم‌ سازمان منع سلاح‌ کیمیایی

© AP Photo / Peter Dejongنگرانی سوریه از تصمیم‌ سازمان منع سلاح‌ کیمیایی
نگرانی سوریه از تصمیم‌ سازمان منع سلاح‌ کیمیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوریه از تصمیم سازمان منع سلاح‌های کیمیایی (OPCW) نگران است.

به گزارش اسپوتمیک، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تصمیم گیری اخیر سازمان منع سلاح کیمایی تحت فشار کشورهای غربی باعث سیاسی کردن سازمان واستفاده از آن برای آغاز تجاورات علیه کشورهای حاکم ومستقل به بهانه استفاده از سلاح های کیمایی، می باشد.
وزارت خارجه ومقیمان خارج سوریه در بیانیه خود درباره نتایج کنفرانس اضطراری سازمان ملل متحد گفت: جمهوری عربی سوریه نگرانی عمیق خود در مورد تهدیدات کشورهای غربی به ویژه سه کشور متجاوز علیه سوریه "ایالات متحده وانگلیس وفرانسه" برای تصویب یک تصمیم که امکان سیاسی کردن سازمان منع سلاح شیمایی می دهد واز این سازمان برای تجاوز علیه کشورهای حاکم ومستقل استفاده شود به بهانه استخدام اسلحه کیمایی است.
وزارت خارجه افزود: تصمیم سازمان منع سلاح کیمایی با مقررات کنوانسیون توافقنامه منع سلاح های کیمایی مخالف است ویک تصمیم جدید وخطرناک در نظام بین المللی از طریق اعطای یک سازمان فنی در زمینه علمی وفنی حق انجام تحقیقات جنایی وقانونی که جز اختصاص آن نیست، واین یک نقض صریح برای منشور سازمان ملل متحد می باشد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که روسیه تصمیم گسترش مجوز سازمان منع سلاح های کیمیایی را غیرقانونی می داند. وی برعلاوه اضافه نمود که بریتانیا و همکارانش برای تصویب این توافقنامه به برخی از شرکت کنندگان این سازمان، رشوه داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала