امریکا خروج نظامیان خود از آلمان را بررسی می‌کند

© AP Photo / DPA/Ingo Wagnerامریکا خروج نظامیان خود از آلمان را بررسی می‌کند
امریکا خروج نظامیان خود از آلمان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور آلمان محل استقرار بیشترین نظامیان امریکا است. حدود 35 هزار نظامی امریکا در این کشور مستقر استند. رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، خروج نیروهای نظامی امریکا از آلمان را بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Washington Post، حدود 35هزار نیروی امریکایی در حال حاضر در آلمان مستقر استند. امریکا بر اساس تصمیمات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا می‌خواهد نیروهای خود را از این کشور خارج کند.
به گزارش این روزنامه امریکایی، وزیر دفاع امریکا بازگشت سربازان امریکایی مستقر در آلمان را مد نظر دارد. بر این اساس، در میان گزینه‌های در نظر گرفته شده بازگشت بخش اعظمی از نیروهای مستقر در آلمان به امریکا و یا انتقال تمام و یا بخشی از آن ها به لهستان است.

توقف کاروان تجهیزات ارتش امریکا در آلمان - اسپوتنیک افغانستان
توقف کاروان تجهیزات ارتش امریکا در آلمان+ ویدیو

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، رئیس‌جمهور امریکا قبلا ایده خروج نیروهای نظامی خود از آلمان را در دیداری با مشاوران نظامی و مقامات کاخ سفید مطرح کرده بود.
از پایان جنگ جهانی دوم نیروهای امریکایی در آلمان مستقر استند. این نیروها شامل بزرگترین یگان نظامی امریکا در خارج از این کشور است.
کشورهای اروپایی عضو ناتو به شدت نگران این گونه تصمیمات ترامپ استند و تلاش می‌کنند این مسئله را آشکار کنند که آیا ترامپ واقعاً به صورت جدی تصمیم به چنین کاری دارد و یا این تنها یک تهدید و تاکتیک مذاکراتی در آستانه نشست ناتو در ماه جولای است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در گذشته بارها ناتو را مورد انتقاد شدید قرار داده و از جمله آن را به عنوان ائتلافی اضافی مشخص کرده است. وی همچنان در نامه‌ای به هشت کشور اروپایی عضو ناتو بار دیگر افزایش هزینه های نظامی این کشورها را درخواست کرده است. ترامپ مکرراً به این کشورها این انتقاد را وارد می‌کند که بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی که قبلا درباره آن توافق شده بود افزایش نمی‌دهند.

ترامپ روز گذشته مجددا انتقاد شدیدی به کشور آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو در این راستا وارد کرد.
اظهارات ترامپ در شرایطی است که نشست ناتو قرار است دو هفته دیگر در بروکسل برگزار شود. اعضای ناتو موافقت کرده اند تا هزینه‌های نظامی خود را تا سال 2024میلادی تا 2 درصد تولید اقتصادی افزایش دهند ولی آلمان و اسپانیا از جمله کشورهایی استند که احتمالا قادر به دستیابی به این هدف نخواهند بود.

یادآوری می‌کنیم که پیش از نشست سازمان ناتو که قرار است طی روزهای 11 و 12 جولای در بروکسل برگزار شود، نه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اولین‌ بار به رهبری آلمان و فرانسه تصمیم گرفته اند که یک واحد واکنش سریع و اتحادیه واقعی دفاعی را ایجاد کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала