آمادگی طالبان برای حمله به ولسوالی های جاغوری و مالستان

© Sputnikآمادگی طالبان برای حمله به ولسوالی های جاغوری و مالستان
آمادگی طالبان برای حمله به ولسوالی های جاغوری و مالستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها طالب با به پایان رسیدن ضرب الاجل شان برای حمله به ولسوالی های جاغوری و مالستان غزنی آمادگی می گیرند.

عبدالرؤوف ابراهیمی: حکومت و کمیسیون انتخابات درباره زنی طبق قانون کار کنند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالرؤوف ابراهیمی: حکومت و کمیسیون انتخابات درباره غزنی طبق قانون کار کنند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، حسن‌رضا یوسفی یک عضو شورای ولایتی غزنی امروز شنبه (۷سرطان) گفت، که طالبان چند روز پیش به مردم ولسوالی‌های جاغوری و مالستان سه روز مهلت داده بودند که اگر با حکومت مرکزی قطع همکاری و با طالبان بیعت نکنند، حملات شدیدشان را به این ولسوالی‌ها آغاز خواهند کرد.

یوسفی افزود: به منظور حمله به این دو ولسوالی امن غزنی، صدها طالب خارجی و داخلی، با تسلیحات پیشرفته در بسیاری از مناطق مرزی جاغوری، جابجا شده‌اند.
این عضو شورای ولایتی غزنی در ادامه اظهارداشت: گرچند شب گذشته مهلت سه روزه طالبان به پایان رسیده، اما بنابر برخی دلایل، تا حال طالبان به این دو ولسوالی حمله نکرده‌اند، ولی امکان حمله هر لحظه وجود دارد.
یوسفی ابراز داشت: مردم این دو ولسوالی همانند این‌که طی چند سال گذشته از دولت مرکزی حمایت کرده‌اند، بیعت با طالبان را نیز رد کرده‌اند، اما متاسفانه دولت تا حال هیچ اقدام جدی را جهت دفاع از مردم بی‌دفاع این دو ولسوالی انجام نداده است، نه از کدام عملیات زمینی و هوایی ضد طالبان تجمع‌کننده در مرزهای جاغوری تا حال خبری است و نه از فرستادن نیروهای بیشتر به این دو ولسوالی.
به گفته یوسفی، مردم جاغوری و مالستان با تجهیزات اندکی که در دست دارند، آماده دفاع اند، ولی اگر حکومت به موقع و صادقانه برای دفاع از مردم این دو ولسوالی عمل نکند، ممکن است در صورت حمله طالبان، صدها فرد بی‌گناه در این دو ولسوالی قتل‌عام گردند.
این در حالیست که محمد محقق معاون ریاست اجراییه در پیامی اعلام کرده که استخبارات حکومت، طالبان را برای حمله به مناطق هزاره‌نشین غزنی تحریک می‌کند.
وی از مردم جاغوری خواسته که از احساسات کار نگیرند و آغازگر جنگ نباشند، ولی اگر مورد حمله قرار گرفتند، جانانه و شجاعانه از خود دفاع کنند.
یادآوری می کنیم، که پیش از تهدید طالبان برای حمله به جاغوری، نگرانی‌ها از حمله داعش از سوی ولایت زابل به این ولسوالی وجود داشت، که کریم متین والی پیشین غزنی چند ماه پیش خواهان تجهیز مردم جاغوری برای دفاع از خود، از سوی حکومت شده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала