محصولاتی که باعث سرطان در انسان می‌شوند

© Fotoliaمحصولاتی که باعث سرطان در انسان می‌شوند
محصولاتی که باعث سرطان در انسان می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان خطرناک‌ترین مواد غذایی به معرفی گرفته اند و معتقدند که سطح بالای استفاده از نیترات‌ها و نیتریت‌ها در گوشت‌های سرخ خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Which، این مجله بریتانیایی ضمن این مطلب گفته است که محصولات غذایی تهیه شده با گوشت سرخ از جمله (سوسیس، بیکن، کالباس و غیره) خطر ابتلا به سرطان روده و سرطان معده را افزایش می‌دهند، زیرا تولید کنندگان این محصولات برای بالابردن مدت نگهداری از این مواد و خوشمزه کردن آنها از نیترات‌ها و نیتریت‌ها استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از عوامل که خطر ابتلا به چنگار را افزایش می‌دهد مصرف شکر است. هرچند دانشمندان ارتباط مستقیم بین مصرف شیرین‌جات و امراض سرطانی را کشف نکرده اند اما به هر حال افزایش وزن انسان بر اثر مصرف شیرینی‌جات خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کند.

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری سرطانی دانشمندان توصیه می‌کنند باید از این محصولات استفاده کرد از جمله ماهی‌چرب، سبزیجات، میوه‌جات، چای سبز، زردچوبه و انار می‌باشد.

هر سال بیش از 40هزار نفر در انگلستان به بیماری سرطان روده مبتلا می‌شوند و 16هزار تن از آنان بر اثر این بیماری فوت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала