پسر ارشد فرمانده کفتر کشته شد

© Sputnikپسر ارشد فرمانده کفتر کشته شد
پسر ارشد فرمانده کفتر کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پسر ارشد فرمانده کفتر در ولسوالی نهرین ولایت بغلان کشته شد

انفجار در بغلان - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در بغلان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، حاجی وزیر پسر ارشد فرمانده کفتر در ولسوالی نهرین ولایت بغلان کشته شد. آقای حاجی وزیر مسئول تأمین امنیت یکی از سایت‌های انتخاباتی در این ولسوالی بود.

او صبح امروز در منطقه سجان ولسوالی نهرین، جای که مسئولیت تأمین امنیت یک سایت انتخاباتی را به عهده داشت از سوی افراد مسلح کشته شده است.

مقام‌های محلی ولسوالی نهرین می گوید، که حاجی وزیر صبح امروز از سوی افراد مسلح کشته شده است اما جزئیات بیشتر در مورد این که از سوی کیها و چگونه کشته شده ارائه نمی‌کند.

حاجی وزیر از چندی به این سو، در واحد نظامی پولیس محلی، فرماندهی یک واحد را در این منطقه به عهده داشت. پیش از این نیز به دلیل دشمنی‌های درون منطقه‌یی که میان فرمانده کفتر و رقیبانش وجود دارد، چندین تن از نزدیکان و افراد تحت خانم کفتر کشته شده اند.

یادآوری می کنیم، که فرمانده کفتر از زنانی جسور و قدرت مند نظامی در ولایت بغلان است. نام اصلی او بی بی عایشه و باشنده روستاری سجان ولسوالی نهرین است و در همین منطقه تولد شده و تا اکنون نیز در آنجا زندگی کرده است.

او یکی از فرمانده‌هان حزب جمعیت اسلامی در مقابل طالبان بود و با ده‌ها نفر نظامی اش مقاومت‌ها و جنگ‌های سختی در مقابل طالبان داشته است.

این زن بغلانی، در دوران جنگ علیه طالبان، فرماندهی گروهی از نیروهای مسلح را برعهده داشت. او در دوران حکومت آقای کرزی چندین بار در لویه جرگه‌های که در کابل برگزار شده است، از مردم منطقه اش نماینده‌گی کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала