انهدام پهپادهای ناشناس بر فراز پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه + ویدیو

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovانهدام پهپادهای ناشناس بر فراز پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه + ویدیو
انهدام پهپادهای ناشناس بر فراز پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولین پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه از ظاهر شدن پهپادهای ناشناس و از بین‌بردن آنها خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی پایگاه هوایی روسی حمیمیم در سوریه با نشر یک خبرنامه نوشته است: "به تاریخ ۳۰ جون در جریان تاریکی شب، دستگاه‌های کنترول حریم هوایی پایگاه هوایی حمیمیم گروهی از وسایل هوایی بدون سرنشین (پهپاد) کوچک ناشناس، تشخیص شد".

در خبرنامه آمده است که تمام اهداف هوایی توسط دستگاه‌های دفاعی پایگاه هوایی روسی از بین‌برده شده اند.

تلاش پهپادها برای حمله هیچ‌گونه آسیب جانی و مالی در پی نداشته است.

خبرنامه می‌افزاید که پایگاه هوایی روسی حمیمیم به حالت عادی فعالیت می‌کند.

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۰۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال ۲۰۱۴ در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاریخ ۱۱ دسمبر از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دیدار به عمل آورد. وی در جریان سخنرانی در میان نظامیان گفت که آنها با شکست‌دادن "قوی‌ترین گروه ترویستان جهان" وظیفه شان را به بهترین وجه انجام دادند. پوتین همچنان فرمان خروج بخش بزرگ نیروهای نظامی روسی از سوریه را صادر کرد. ۲۳ فروند طیاره، دو هلیکوپتر، پولیس نظامی، مرکز ماین‌پاکی و شفاخانه از سوریه اخراج خواهند شد. در سوریه دو پایگاه روسیه (حمیمیم و طرطوس) باقی می‌مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала