تصویب قانون جدید درمورد «روابط جنسی اجباری» در سویدن

CC BY-SA 2.0 / Magnus Johansson / stockholm 4تصویب قانون جدید درمورد «روابط جنسی اجباری» در سویدن
تصویب قانون جدید درمورد «روابط جنسی اجباری» در سویدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان سویدن در ماه سال جاری قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن رابطه جنسی بدون اعلام رضایت صریح هر دو طرف تجاوز یا تعرض جنسی محسوب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، پولیس سویدن در اطلاعیۀ برای خبرگزاری‌ها این مطلب را منتشر نموده است. این قانون جدید امروز یکشنبه 1 جولای اجرا شده است
پیش از این قانون تجاوز جنسی در سویدن این جرم را در شرایطی تعریف می‌کرد که مسئله خشونت یا زور در میان باشد یا قربانی در موقعیتی آسیب‌پذیر قرار گرفته باشد. قانون جدید اما تصریح می‌کند که طرفین باید یا به شکل زبانی یا با نشان‌دادن زبان بدنیِ آشکار رضایت‌شان از برقراری رابطه جنسی را اعلام کنند.

در فرانسه سن قانونی برای سکس 15سالگی تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
در فرانسه 15 سالگی به عنوان سن قانونی برای "سکس" تعیین شد

بنا به این قانون، دیگر "سکوت علامت رضا نیست"، اگر سکس بدون اعلام رضایت صریح صورت بگیرد، در مقوله تجاوز و تعرض خواهد گنجید.
در این قانون آمده است: "اگر شخصی می‌خواهد با کسی رابطه جنسی برقرار کند و نمی‌تواند ابراز کند و یا شرمنده می‌شود و یا علامت‌های مبهم می‌دهد، او باید ابتدا دریابد که آیا طرف مقابل مایل به انجام این کار است یا خیر".
قانون جدید دو جرم جدید تعریف کرده است: "تجاوز سهل‌انگارانه" یا از سر بی‌پروایی و "تعرض جنسی سهل‌انگارانه زیر سن" که مجازات هر کدام تا چهارسال حبس می‌تواند باشد.
عفو بین‌الملل از این قانون استقبال کرده است. با این حال، آنا بلوس، یکی از پژوهشگران حقوق زنان این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر می‌گوید در سرتاسر اروپا با تصویب این قانون در سویدن تنها 10 کشور وجود دارند که سکس بدون رضایت را تجاوز جنسی می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала