افزایش قربانیان انفجارها در نزدیکی محلات رای‌شماری در عراق

© AP Photo / Ali Abdul Hassanافزایش قربانیان انفجارها در نزدیکی محلات رای‌شماری در عراق
افزایش قربانیان انفجارها در نزدیکی محلات رای‌شماری در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد زخمیان در نتیجه سه انفجار در نزدیکی محلات نگهداری اوراق رایدهی در ولایت کرکوک عراق به ۲۰ تن رسیده، یک تن دیگر جان باخته است.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این رسانه‌های محلی از وقوع سه انفجار در نزدیکی انبارهای کمیته عالی انتخابات عراق خبر داده بودند. نخستین انفجار در نزدیکی مرکز ورزشی و جوانان، انفجار دوم در جنوب شهر و سوم در منطقه نظامی این شهر صورت گرفته اند.

تعداد قربانیان این انفجارها ۱۴ زخمی گزارش شده بود.

یک منبع در پولیس عراق گفته است که تعداد زخمیان این حادثات به ۲۰ تن رسیده است که اکثریت شان کارمندان پولیس و محافظین انبارها اند.

کمیته عالی انتخابات عراق قبل از این از شمارش دوباره آرای انتخابات پارلمانی ماه می به شکل فزیکی، خبر داده بود.

سلیم الجبوری، رئیس شورای عالی قانونگذاری عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که هفته آینده آرای مراکز رای‌دهی که در آنها از تقلب‌کاری گزارش شده، شمارش آرا به شکل فزیکی صورت خواهد گرفت.

نخستین انتخابات پارلمانی پس از آزادشدن عراق از دست تروریستان به تاریخ ۱۲ ماه می برگزار شد. در این انتخابات برای نخستین بار سیستم رای‌دهی الکترونیکی مجهز با عملکرد شمارش آرا توسط ماشین، مورد استفاده قرار گرفت. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرده است که در نتیجه بررسی‌های کمیسیون خاص شمارش رای‌دهی، تخلف‌های جدی در روند شمارش آرا دیده شده است و پیشنهاد کرد تا آرا دوباره شمرده شوند.

براساس نتایج منتشرشده توسط کمیته عالی انتخابات عراق، پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، ائتلاف نامزدان به رهبری مقتدی الصدر، رهبر مذهبی شیعه، برنده شده است.

براساس نتایج اعلام‌شده، ائتلاف العبادی در جایگاه سوم قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала