شورشیان سوریه 8 شهر را تسلیم نیروهای اسد نمودند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyرزمندگان ارتش سوریه
رزمندگان ارتش سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از تعرض وسیع نیروهای دولتی سوریه یکجا با جزوتامهای روسیه در نواحی جنوب سوریه، شورشیان 8 شهر و روستا های را بدون مقاومت تسلیم نیروهای اسد نمودند.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پشت پرده عملیات بزرگ آزادسازی جنوب سوریه، بن بست مذاکره میان روسیه و معارضین درباره درعا صورت گرفته است.
تلاش‌های روسیه برای ایجاد سازش و وادار ساختن گروه‌های مخالف بشار اسد به توافق در بخش شرقی استان درعا با سماجت معارضین به بن بست رسید تا بار دیگر رزمندگان جبهه مقاومت و اردوی سوریه عملیات خود در شرق استان درعا را از سر بگیرند.

آتش بس 12 ساعته در ولایت درعا سوریه - اسپوتنیک افغانستان
آتش بس 12 ساعته در ولایت درعا سوریه
نمایندگان وزارت آشتی ملی سوریه بر مبنای فرمان عفو عمومی ریاست جمهوری با افراد متنفذ محلی در مناطق تحت سیطره گروه‌های معارض مسلح در ولایت درعا وارد مذاکره شده‌اند. بعد از توافق در دو بخش شرقی و غربی ولایت درعا و معارضین تحت عفو عمومی قرار گرفتند. آنها باید تسلیحات خود را تحویل دولت داده و یکی از دو گزینه «انتقال امن به شمال سوریه» یا «پیوستن به نهادهای انتظامی و نظامی مردمی همپیمان اردوی سوریه برای برقراری امنیت در منطقه» را اختیار کنند.
از جمله مزایای این رویکرد در مذاکرات، عدم حضور روسیه در معادلات، عادی شدن شرایط مناطق آزاد شده و مهم‌تر از همه اختیار تام اردوی سوریه و گروه‌های نظامی همپیمان آن (گروه‌های وابسته به محور مقاومت) برای حضور و فعالیت در منطقه آزاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала