شامل شدن جدیدترین راکت بالستیک هسته‌ای به تسلیحات هند

© AP Photo / Saurabh Dasشامل شدن جدیدترین راکت بالستیک هسته‌ای به تسلیحات هند
شامل شدن جدیدترین راکت بالستیک هسته‌ای به تسلیحات هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند تصمیم دارد به‌زودی نخستین دسته راکت‌های بالستیک قاره‌پیمای "اگنی – ۵" را شامل تسلیحات اردوی این کشور نماید.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی هندی NDTV با استناد به منابع دولتی هند خبر داده است که اردوی هند به‌زودی به راکت‌های بالستیک قاره‌پیما "اگنی — ۵" که قادر به انتقال کلاهک هسته‌ای با وزن بیش از یک تُن می‌باشد، مجهز خواهد شد.

براساس اطلاعات این رسانه، قبل از این که راکت مذکور شامل تسلیحات نظامی هند شود، طی چند هفته آینده چند آزمایش نهایی را نیز سپری خواهد کرد.

کارشناسان نظامی به این باور اند که راکت‌های "اگنی — ۵" با دوربرد بیشتر از ۵ هزار کیلومتر می‌تواند بزرگترین شهرها را در قلمرو رقیب اصلی جئوپلیتیک (جغرافیای — سیاسی) هند، یعنی چین را از بین‌ببرد.

یکی از کارشناسان هندی با اشاره با این راکت "اگنی — ۵" پیشرفته‌ترین راکت‌های این نوع بوده و مجهز با سیستم ردیابی مدرن است، گفت: "این یک دارایی استراتژیک ما است که از آن به‌عنوان یک عامل بازدارنده استفاده خواهد شد".

نخستین آزمایش این راکت به تاریخ ۱۹ اپریل سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است و از آن زمان به بعد پنج پرتاب دیگر این راکت نیز انجام شده که آخرین آن در آغاز ماه جون سال جاری بوده است. قابل ذکر است که تمام این پرتاب‌ها موفقانه صورت گرفته است.

در حال حاضر چهار نوع راکت‌های اگنی در تسلیحات اردوی هند قرار دارند و قرار است پس از آزمایش‌های لازم نوع پنجم این راکت نیز به تسلیحات افزوده شود.

این در حالیست که راکت "اگنی — ۶" که دوربرد آن الی ۱۰ هزار کیلومتر بوده و قابل پرتاب از کشتی زیردریایی می‌باشد، نیز در حال طراحی و ساخت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала