کشته شدن یگانه نامزد سیک انتخابات پارلمانی افغانستان در حمله جلال آباد + عکس

© Sputnik / JAKیگانه نامزد سیک انتخابات پارلمانی افغانستان در حمله جلال آباد کشته شد + عکس
یگانه نامزد سیک انتخابات پارلمانی افغانستان در حمله جلال آباد کشته شد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش‌ها، "اوتار سینگ خالصه" تنها نامزد سیک در انتخابات مجلس نمایندگان کشور در حمله انتحاری شهر جلال‌آباد کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اوتار سینگ خالصه، از چهره‌های بسیار فعال در میان سیک‌های افغانستان بود که نامش در فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی نیز منتشر شده است.
روز گذشته این حمله زمانی صورت گرفت که، محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای افتتاح چندین پروژه عمرانی به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان سفر کرده بود.
گروهی از شهروندان سیک و هندو مذهب ولایت ننگرهار برای دیدار با اشرف غنی به سمت دفتر والی در حرکت بودند که هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.
«عطالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار تصریح کرد که حمله چند ساعت پس از دیدار اشرف غنی از شهر جلال‌آباد بوقوع پیوست. 

جنرال «غلام سنایی ستانکزی» فرمانده پلیس ننگرهار گفت: یک عامل انتحاری خودش را در بین گروهی از شهروندان سیک و هندو در شهر جلال‌آباد منفجر کرد.
«نجیب‌الله کامه‌وال» رئیس بهداشت و درمان ننگرهار اظهار داشت: در پی این حادثه 19 کشته و 20 زخمی به بیمارستان مرکزی این ولایت منتقل شدند.
برخی از خبرنگاران نیز می‌گویند که آمار تلفات این حمله به 21 کشته افزایش یافته است.
گفته می شود که «اوتار سنگه خالصه» تنها کاندیدای انتخابات پارلمانی از سیک‌های افغانستان نیز در این حمله کشته شده است.
بر اساس قانون اساسی افغانستان، پیروان سایر ادیان در اجرای مراسم دینی‌شان در حدود احکام قانون آزاد می‌باشند و حقوق برابر و مساوی با سایر شهروندان افغانستان دارند.
گروه تروریستی داعش که پیش از این نیز بارها غیرنظامیان افغان در این ولایت را هدف قرار داده بود با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را نیز به عهده گرفته است.
پیش از سفر اشرف غنی به این ولایت گروه تروریستی داعش با حمله به یک مدرسه 3 کارمند آموزش و پرورش را به قتل رساند و ساختمان آن را به آتش کشید.

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала