اظهارات تند محمد محقق به اشرف غنی

© Sputnik / J.a.kاظهارات تند محمد محقق به اشرف غنی
اظهارات تند محمد محقق به اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم دکتر عبدالله بار دیگر از کارکرد رئیس جمهور غنی به شدت انتقاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، معاون دوم ریاست اجرایی طی یادداشتی بیان داشت؛ جمع آورى ده فیصد مالیات مخابرات وظیفه وزیر مالیه آقاى اکلیل حکیمى بود که انجام نداد، وی نه تنها محاکمه نشد که مدال امان الله خان غازى دریافت کرد. محقق افزود: رزاق وحیدى وزیر مخابرات به محاکمه سوق داده شد بدون اینکه جرمى را مرتکب شده باشد چون مربوط به تیم رقیب انتخاباتى آغاى اشرف غنى بود و نیز یک هزاره بود و جناب آقاى غنى احساس می کند که هزاره ها در این کشور هیج پناه گاه سیاسى، امنیتى، حقوقى و قضایى ندارد و نیز انگیزه اصلى این نمایش فقط می تواند از حس انتقامجویى شخص آقاى غنى، از راى یک پارچه مردم هزاره در انتخابات ریاست جمهورى ۲۰۱۴، سرچشمه گرفته باشد.
وی در ادامه نوشت: این جانب این محاکمه را که در آستانه انتخابات نمایشى پیش روى پارلمانى قرار است، انجام شود صرفاً یک حرکت سیاسى ونمایش مضحک انتخاباتى علیه مردم هزاره خصوصاً مردم شریف غزنى و جاغورى می‌دانم و هیج اعتبار قضایى براى آن قایل نیستم. از ارگ می خواهم که این نمایش اهانت آمیز را متوقف و از تعرض به آبرو وحیثیت هزاره ها و شخصیت هاى شان احتیاط کنند.
محمد محقق خطاب به رئیس جمهور گفت: شما حملات تان را علیه مردم هزاره متوقف نمی کنید یک روز در جبهه سیاسى و روزى دیگر در صحنه حقوقى تهاجم می کنید، بدانید که آن طورى که شما فکر می کنید نیست، نه هزاره ها مرده اند و نه غیرت شان از بین رفته است و این حرکت ها سر آغاز رویارویى با هزاره ها است و ما هم تدابیر لازم سیاسى و مدنى را خواهیم گرفت و براى شما و اداره عقده مند و انتقامجوى شما سنگین تمام خواهد شد.
آقای محقق همچنان از عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی انتقاد کرد که از برکناری وزرا و معینان مردم تشیع که یکی پی دیگری پس از توهین ها و تحقیر ها برکنار شدند، مورد حمایت قرار نداده است.
این سومین بار در هفته جاری است که محمد محقق از ارگ ریاست جمهوری به شدت انتقاد می کند.
ریاست جمهوری اظهارات محقق را بی بنیاد خوانده و از او خواسته است که ادعای خود را ثابت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала