عبدالله مخالف ایجاد مناطق امن برای طالبان است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه افغانستان می‌گوید که طالبان فراخوان تمدید آتش‌بس را رد کردند و به اعمال ضدبشری و انسانی‌شان ادامه می‌دهند. بنأً ضرور نیست تا به طالبان در داخل افغانستان مناطق امن ایجاد گردد.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، آقای عبدالله سپردن مناطق امن به طالبان به‌عنوان بخشی‌از تلاش‌های صلح را نیز رد می‌کند و می‌گوید که این موضوع به‌هیچ صورت به مردم پذیرفتنی نیست.
رئیس اجرائیه، ابراز امیدواری می‌کند تا نشست هفته‌ی آینده سران ناتو در بروکسل نیز منجر به ادامه‌ی کمک‌های جهانی از نیروهای امنیتی افغانستان شود.
رئیس اجرائیه حکومت با اشاره به تنش‌های اخیر میان ریاست اجرائیه و ریاست جمهوری گفت که برای رسیدن به صلح و توسعۀ پایدار، نیاز است تا وضع حکومت‌داری بهتر شود و نیز با مسایل عادلانه برخورد شود.

داکتر عبدالله: طالبان پیش از مذاکره باید از کشتار دست بکشند - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله: طالبان پیش از مذاکره باید از کشتار دست بکشند
آقای عبدالله، افزود که حکومت هرگز نمی‌خواهد تا بخش‌هایی از کشور زیرنام «مناطق امن» به طالبان سپرده شوند: «سپردن مناطق امن به هیچ صورت با خواست مردم برابر نیست؛ زیرا این کار باعث ایجاد پناه‌گاه‌ها به گروه‌های تروریستی‌ می‌شود که در آن‌جا فعالیت‌های ضد بشری و انسانی را سازماندهی می‌کنند یا به قاچاق‌بران مواد مخدر زمینه فعالیت را فراهم می‌سازند. این راۀ حل نیست و به آوردن صلح و ثبات کمک نمی‌کند».
از سویی دیگر، سفیر ترکیه در افغانستان در نشست سفیران کشورهای عضو روند قلب آسیا که به روز دوشنبه در کابل برگزار شد، گفت برای کشاندن طالبان به گفت‌وگوهای صلح، نیاز است تا یک اجماع منطقه‌یی ایجاد شود.
اوزان ارطغرل سفیر ترکیه افزود: «ما همه از تلاش‌های دولت افغانستان در بخش‌های صلح، توسعه و امنیت پشتیبانی می‌کنیم. اجماع منطقه‌یی برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان یک چیز حتمی است. در این بخش، روند قلب آسیا برای ما یک چارچوب بی نظیر را برای گفت‌وگوهای سیاسی نیز فراهم میسازد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала