کشتی جنگی امریکایی در خلیج فارس با مواد کیمیایی

© AP Photo / Miguel Angel Morenattiکشتی جنگی امریکایی در خلیج فارس با مواد کیمیایی
کشتی جنگی امریکایی در خلیج فارس با مواد کیمیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در خلیج فارس یک کشتی امریکایی با مواد کیمیایی استقرار یافته است که توسط کشتی های جنگی محافظت می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگویی از پهلوگیری یک کشتی امریکایی حامل مواد کیمیایی در سواحل یکی از کشورهای منطقه خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: این کشتی به تازگی با اسکورت یک فروند کشتی جنگی امریکایی وارد منطقه شده است.
شکارچی به تسنیم، تصریح کرد: بررسی سوابق کشتی امریکایی «Ray Cape» نشان می‌دهد این کشتی در سواحل مناطقی همچون عراق و سوریه که آمریکایی‌ها تاکنون به بهانه استفاده از سلاح کیمیایی دست به اقدامات نظامی زده‌اند، حضور داشته است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که شناور امریکایی حامل مواد کیمیایی با هدف انتقال این مواد به بخش‌هایی از عراق و سوریه وارد منطقه شده است، نسبت به عواقب احتمالی اقدام امریکایی‌ها هشدار داد و افزود: امریکایی‌ها پس از تحمل شکست‌های پی‌درپی در مقابل جبهه مقاومت، اکنون به روش‌های خطرناکی برای تداوم حضور در عراق و سوریه متوسل شده‌اند تا حضور نامشروع خود را در منطقه توجیه کنند. این در حالی است که پیش از این امریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنها با استفاده از چنین روش‌هایی در ادعاهایی که هرگز ثابت نشد، دولت اسد را به حملات کیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی این کشور متهم می‌کردند. وی خاطرنشان کرد: افشای این خبر نشان می‌دهد که پیش از این نیز حملات شیمیایی در مناطقی از عراق و سوریه و با هدایت و طراحی امریکایی‌ها صورت گرفته است.

​شکارچی تصریح کرد: اطلاعات دقیقی از مشخصات کشتی امریکایی از جمله تعداد خدمه و مواد کیمیایی حامل آن در اختیار داریم که در آینده جزئیات و اهداف حضور این شناور امریکایی در منطقه، منتشر خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала