چرا کرزی از سوی امریکایی ها در انزوا قرار داده شد

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا کرزی از سوی امریکایی ها در انزوا قرار داده شد
چرا کرزی از سوی امریکایی ها در انزوا قرار داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دلایل انزوای حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان توسط آمریکا را آشکار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «اووی لاکمفا» فعال حقوق بشر و روزنامه نگار مشهور نیجریایی در گزارشی نوشت که پیشنهادات حامدکرزی می‌تواند به جنگ در افغانستان پایان دهد.
وی تصریح کرد؛ از نظر حامد کرزی بزرگترین خطری که افغانستان را تهدید می‌کند آمریکا و پاکستان هستند زیرا در صورت خروج نیروهای خارجی افغان‌ها می‌توانند به تفاهم دست یابند.
این روزنامه نگار نیجریایی اظهار داشت: به دلیل تلاش برای مذاکرات پنهانی رئیس جمهور سابق افغانستان با طالبان، میانه آمریکا با او خراب شد و مقامات واشنگتن تلاش کردند تا از پیروزی کرزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 جلوگیر کند.
وی در ادامه به کتاب خاطرات «رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق آمریکا اشاره می‌کند که در آن از تلاش‌های ناکام آمریکا در جلوگیری از پیروزی کرزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یادآوری شده است.
لاکمفا تصریح کرد، از نظر حامد کرزی بزرگترین مانع در برابر برقراری صلح نیروهای آمریکایی در این کشور هستند زیرا دولت افغانستان و طالبان می‌توانند به توافق برسند.
وی افزود: در حال حاضر نیز دولت افغانستان پیشنهادات کرزی برای برقراری صلح در این کشور را نادیده می‌گیرد و صدای وی شنیده نمی‌شود.
فعال حقوق بشر گفت که آمریکا از طریق تضعیف افغانستان به دنبال حضور طولانی مدت در این کشور است.
این در حالی است که به نظر بسیاری از کارشناسان دولت افغانستان و طالبان می‌توانند به توافق برسند اما نیروهای خارجی بزرگترین مانع در برابر صلح محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала