هشدار جنرال دوستم در واکنش به بازداشت قوماندان قیصاری

© Photo / Nezamuddin Qaisari fbجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و نظام الدین قیصاری
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و نظام الدین قیصاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته است که قوماندان نظام الدين قيصارى روى بعضى راپورهاى غلط و دسيسه هاى ناجوان مردانه توسط حكومت دستگير شده که در نتیجه آن خطر فروپاشى و هرج و مرج در صفوف مدافعين فارياب به‌میان آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و رهبر جنبش ملی افغانستان به دستگیری نظام الدین قیصاری یکی از فرماندهان حزب جنبش واکنش نشان داده و طی بیانیه ای از دولت خواستار آزادی او شده است.
 عصر روز گذشته نظام الدین قیصاری، قوماندان امنیه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده خاص جنرال دوستم در این ولایت که به یک نشست امنیتی دعوت شده بود، پس از درگیری لفظی و مشاجره از سوی نیروهای کوماندو بازداشت شد و با هلیکوپتر به کابل انتقال داده شد.
قول اردوی 209 شاهین با نشر یک خبرنامه ای گفته که قیصاری در این نشست همه را تهدید به مرگ کرده و با زبان قلدر مآبانه با مقامات امنیتی صحبت کرده که در پی آن درگیری مسلحانه رخ داده و نیروهای کوماندوی افغان هم مجبور شده نظام الدین قیصاری و چند محافظ او را بازداشت کنند.

همچنان گفته می‌شود که در نتیجه درگیری مسلحانه میان افراد قیصاری و نیروهای اردوی ملی افغان، چندین تن کشته و زخمی نیز شده اند، اما تا کنون هیچ مقام امنیتی این خبر را تایید نکرده است.

جنرال دوستم که در حال حاضر در کشور ترکیه به‌سر می‌برد، با نشر یک اعلامیه از حکومت خواستار آزادی نظام الدین قیصاری شده است.

به گفته آقای دوستم، نظام الدین قیصاری، نماینده وی در امور خیزش‌های مردمی در ولایت فاریاب و شهید جنرال غلام فاروق قاطع، فرمانده جمعیت اسلامی در تامین امنیت و ایستادگی در مقابل گروه‌های تروریستی چون داعش و طالب، نقش بارزی داشته اند که پس از شهادت جنرال فاروق و بازداشت قیصاری، خطر فروپاشی و هرج و مرج در صفوف مدافعین ولایت فاریاب، پیدا شده است.

صدها باشنده میمنه در اعتراض به‌بازداشت قیصاری به‌سرک‌ها ریختند - اسپوتنیک افغانستان
صدها باشنده میمنه در اعتراض به‌بازداشت قیصاری به‌سرک‌ها ریختند

معاون اول ریاست جمهوری کشور در اخیر با هشدار به رهبری حکومت وحدت ملی گفته است: " اينجانب منحيث معاون اول رياست جمهورى و رهبر جنبش ملى اسلامى افغانستان و عضو هيأت رهبرى ايتلاف بزرگ ملى، از رهبری حكومت وحدت ملی ميخواهم كه محترم نظام الدين قيصارى كه نماينده اينجانب در خطوط دفاعى فارياب ميباشد هرچه زود تر آزاد نموده به فارياب برگردانند و موجبات خاطر جمعى مردم را فراهم نمايد، در غير اينصورت ممكن در شمال كشور نارضايتى مردمى اوج گيرد و تمام پروگرامهاى دولت از جمله پروسه انتخابات دچار سكتگى و چالش جدّى شود و مسؤليت آن بدوش كسانى خواهد بود كه زمينه ساز اين بحران شده اند."

قابل ذکر است که صبح امروز صدها باشنده شهر میمنه نیز در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری به جاده‌ها ریخته اند و خواستار رهایی وی شده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала